Årsstämma i Malmbergs Elektriska AB (publ)

Vid årsstämma i Malmbergs Elektriska AB (publ) fredagen den 18 april 2008 fattades följande beslut:

• Stämman fastställde den av styrelsen framlagda resultat- och balansräkningen för Malmbergs Elektriska AB (publ) samt koncernens resultat- och balansräkning. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2007.

• Stämman fastställde enligt styrelsens förslag utdelningen till 2,50 kronor per aktie. Avstämningsdag för utdelning är onsdagen den 23 april 2008. Utbetalning från VPC beräknas ske måndagen den 28 april 2008.

• Till styrelseledamöter omvaldes av årsstämman Björn Ogard, Johan Rapp, Rose-Marie Frebran och Johan Folke. Till ny styrelseordförande valdes Björn Ogard efter Håkan Tidlund som avböjt omval. Årsstämman beslutade att styrelsearvode ska utgå med totalt 340 kkr att fördelas mellan i bolaget ej anställda ledamöter.

• Riktlinjer för ersättning till de fyra personer som tillsammans med verkställande direktören utgör koncernledningen utgörs av grundlön, pension samt övriga förmåner.

• Arvode till revisionsföretag skall utgå enligt löpande räkning.

• Till valberedning inför årsstämman 2009 utsågs Björn Ogard, ordförande, Rose-Marie Frebran och Pernilla Folke.

Kumla den 18 april 2008

För mer information kontakta VD och koncernchef Jan Folke, tel 019-587711.