Malmbergs föreslår slopad utdelning

Styrelsen i Malmbergs har mot bakgrund av den uppkomna Coronasituationen och osäkerheten som detta medför på marknaden beslutat att det tidigare förslaget med utdelning om 1,50 kronor per aktie till årsstämman 2020 dras tillbaka. Styrelsen föreslår istället att ingen vinstutdelning ska betalas till aktieägarna för räkenskaps-året 2019.

”För att även i framtiden kunna stå finansiellt starka och att ha handlingsutrymme när det vänder är jag övertygad om att detta är det bästa vi idag kan göra för bolaget och dess ägare” säger Björn Ogard, styrelseordförande i Malmbergs.

Malmbergs är ett nordiskt handelshus i el med dotterbolag i Norge, Danmark, Finland och Hongkong. Vi arbetar med försäljning av elektriska produkter såsom elektriska motorer, startapparater, kontaktorer, kapslingar, normsäkringscentraler, belysning, strålkastare, kabel, varmvattenberedare, verktyg, tele-, data- och installationsmateriel. Vår expansiva och framgångsrika företagsgrupp är ett Small Cap-företag på NASDAQ OMX Stockholm.

Denna information är insiderinformation som Malmbergs Elektriska AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 mars 2020 klockan 10.15 CET.