DirektFlyg startar linje mellan Szczecin - Malmö-Sturup

DirektFlyg startar linje mellan Szczecin - Malmö-Sturup Den 6 september börjar DirektFlyg trafikera sträckan Malmö - Szczecin 5 dagar i veckan med 2 dagliga avgångar. Flygtiden är 45 minuter och tidtabellen anpassad till affärsresenärens behov av snabba och flexibla restider. - Idag kan en sydsvensk affärsresenär som ska till nordvästra Polen antingen välja mellan att ta färjan Ystad - Swinoujscie eller ta flyget från Kastrup till Gdansk och sedan hyra en hyrbil och köra resten av vägen, konstaterar Tezz Tordsdotter Ohlsson, marknads- och försäljningschef på DirektFlyg. Vår affärsidé är att erbjuda snabba flygförbindelser med ett konkurrenskraftigt pris. Vi undersöker även möjligheten att öppna fler affärsflyglinjer till städer runt Östersjön med Malmö-Sturup som nav, berättar Tezz Tordsdotter Ohlsson. - Lanseringen ligger väl i tid med Polens inträde i EU, säger Bertil Månsson, marknadschef på Malmö-Sturup Airport. Regionala flygförbindelser är viktigt för den interregionala utvecklingen av Östersjöområdet och vi välkomnar DirektFlyg´s satsning. DirektFlyg bedriver trafik mellan Malmö-Västerås, med möjlighet att flyga vidare till Borlänge, och Malmö-Örebro. Flygbolaget opererar alla sina linjer med Jetstream 32 som har plats för 19 passagerare. För mer information kontakta: Tezz Tordsdotter Ohlsson, marknads- och försäljningschef, DirektFlyg Tfn 021- 80 06 38 eller 0733-85 87 00 Bertil Månsson, marknadschef Malmö-Sturup Airport, tfn 040-613 12 16 eller 0708-43 12 16 Malmö-Sturup Airport drivs av Luftfartsverket, LFV, som totalt driver 19 flygplatser i Sverige. Flygplatsen hade 2003 en omsättning på 250 miljoner kronor och har 110 årsarbetare. Under 2003 trafikerades flygplatsen av 1.8 miljoner resenärer (1 miljon inrikespassagerare och 800 000 utrikespassagerare) och 24 000 ton frakt hanterades på Sturup. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/16/20040813BIT20870/wkr0001.pdf