Snart öppnar Malmö Airport Visitor Center

Den 14 januari öppnar Visitor Center på flygplatsen. Centret kommer att bli en mötes- och utställningsplats med fokus på flygplats och turism. Visitor Center drivs av Swedavia Malmö Airport i nära samarbete med Tourism in Skåne AB och Malmö Stad.

Malmö Airport Visitor Center har delats in i olika ytor där besökaren själv kan söka information och även inspireras till nya idéer om Skånevistelsen. Centret blir för många besökare till Skåne en första kontakt med besöksservicen och därför ett viktigt komplement till andra informationskanaler om Skåne. Målgruppen består av besökare och resenärer som passerar flygplatsen. Antalet resenärer ökar och under år 2010 beräknas över 1,6 miljoner resenärer ha flygit från Malmö Airport.

- Visitor Center ger nya möjlighet till att ta del av Skånes utbud av boende, aktiviteter, evenemang och  upplevelser, säger Pia Jönsson-Rajgård, VD Tourism in Skåne.

-  Vi kommer att placera ut en informationstavla med touchteknik i centret så att besökare till Malmö lätt kan få tillgång till information om allt som är på gång och vad som utvecklas i Malmö, säger Lars Carmén, turistdirektör Malmö Turism.

- Jag är glad att vi kan ge resenären en utökad service, säger Peter Weinhandl, flygplatschef Malmö Airport. Vår personal kommer i Visitor Center att informera om flygplatsrelaterade frågor men också introducera Skåne till våra besökare.

För mer information vänligen kontakta:

Peter Weinhandl, Flygplatschef Malmö Airport, tfn 0734-41 14 67

Pia Jönsson-Rajgård, VD Tourism in Skåne, tfn 0768-87 07 30

Lars Carmén, Turistdirektör Malmö Turism, tfn 0709-34 22 01

Malmö Airport ägs av Swedavia, tidigare LFV. Swedavia är ett affärsdrivet och statligt flygplatsbolag som ansvarar för drift och utveckling av 13 svenska flygplatser. Swedavia är ett klimatneutralt företag.