Välkommen till en spännande dag på Malmö Airport den 16 april

Lördagen den 16 april klockan 11-15 är det Öppet hus på Malmö Airport och alla, stora och små, är hjärtligt välkomna att se och uppleva vad som händer på en flygplats.

Här är dagens alla aktiviteter:
- Bagagetävling, gissa vikten
- Röntgentävling, gissa innehållet
- Spela flygledarspelet
- SAS låter barn provsitta en flygplansmodell
- Ryanair delar ut flygbiljetter varje heltimme mellan 12-14 till de första besökarna som kommer till deras monter klädda i antingen strandkläder eller kläder i den spanska flaggans färger.
- Följande researrangörer finns på plats med tävlingar och erbjudanden: Apollo, som erbjuder ansiktsmålning i sin monter, Ving vars maskotar Lollo och Bernie är på besök, Nazar, som också fått med sina pirater och STS Alpresor
- Polska turistbyrån berättar mer om WizzAirs destinationer i Polen
- Lek och Skoj med Cirkusskolan i Malmö
- Teckningshörna - rita något som flyger på "Världens största block"! Teckningarna ställs ut på flygplatsen under maj månad
- Första hjälpen, förevisning med möjlighet att prova på hjärt- och lungräddning
- Tullen har hunduppvisning och informerar om sin verksamhet
- Polisen visar en ny radiobil och informerar om sin verksamhet
- Returpack, Pantamera - kampanj
- Se flygplatsens brandbil och snöröjningsfordon som ställs upp framför terminalen
- Guidade bussturer, se flygplatsen på nära håll, bussen avgår en gång i kvarten med start    11.00 och fram tills 14.30.
- Information om flygplatsens miljöarbete och presentation av WikiAirport
- Guidad visning av flygplatsens miljöstation och solvärmeanläggning

Familjevänliga menyer i caféer och restauranger

Erbjudande med Flygbussarna: Flygbussarna erbjuder ToR-resa till priset 35 kr från Malmö/Lund och 20 kr från Svedala (hållplats vid E65), i mån av plats. Barn upp till 16 år i målsmans sällskap reser gratis. OBS! Endast betalning med kort, behåll biljetten för returresan. Flygplatsen erbjuder gratis parkeringsmöjligheter på parkeringsytorna P2+P3 nära terminalen. Se tidtabell på www.malmoaiport.se

För mer information kontakta Helena Dolfie tfn 040-613 12 96

Malmö Airport ägs, drivs och utvecklas av Swedavia AB . Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.

Taggar: