Wizz Air öppnar direktlinje till Litauen från Malmö

Report this content

Wizz Air fortsätter expandera från Malmö-Sturup flygplats och startar direktlinje till Kaunas i Litauen den 27 mars med 3 avgångar i veckan.

Under 2004 introducerade flygplatsen ett stimulanspaket på marknaden för att attrahera flygbolag att etablera nya destinationer. En positiv åtgärd som ledde till att Wizz Air började trafikera destinationerna Budapest och Warszawa i september 2004. Under år 2005 ökade antalet frekvenser per vecka till Warszawa från 3 till 6. Utrikestrafiken på flygplatsen ökade stort under 2005, + 24 procent jämfört med 2004, tack vare Wizz Air´s etablering och tillväxt. I och med linjen till Kaunas erbjuder flygbolaget Öresundsregionens resenärer ytterligare en tredje lågprisdestination till Öst- och Mellaneuropa. Lägsta pris till Kaunas är 383 SEK inklusive skatt och avgifter och försäljning sker på www.wizzair.com Flygbolaget trafikerar sina linjer med Airbus 320 med plats för 180 passagerare. – Vi är mycket positiva till att Wizz Air valt oss som sin lågprisflygplats i Öresundsregionen och ser beslutet som ett tecken på regionens och flygplatsens framtidsmöjligheter, säger Lennart Björk, flygplatschef på Malmö-Sturup Airport.