Interaktiv husmor priskrigar i telebranschen

Report this content

Interaktiv husmor priskrigar i telebranschen MamaOnTheNet har tecknat ett specialavtal med Telitel som samarbetspartner och har på så vis blivit en av telemarknadens mest konkurrenskraftiga leverantörer av fasta abonnemang. Den största skillnaden i plånboken märker konsumenten på samtal till mobiltelefon samt vid utlandssamtal till vissa länder, exempelvis USA och Belgien. Att prata i telefon börjar bli ett billigt nöje. Sverigesamtal kostar idag inte mer än lokalsamtal, med MamaOnTheNet betalar man exempelvis 19 öre/minut på vardagar kl 8-18 samt 9 öre/minut övriga tider. Dessutom prispressas det som börjar bli en tung post på mångas telefonräkningar, samtal till mobiltelefoner, allt mer. - Det kostar 1,75 per minut att ringa till mobiltelefon genom oss och jag vågar påstå att det är ett väldigt bra pris, säger Staffan Rosell, VD på MamaOnTheNet. Dessutom har vi öppnat dörren för att kunna sänka priserna ännu mer; ju fler medlemmar som tecknar abonnemang genom oss desto bättre förhandlingsläge har vi. Genom Telitel kan MamaOnTheNet även erbjuda fritt Internetabonnemang samt ett special-erbjudande om 0,99 kr/minut för samtal till vissa populära utlandsdestinationer, nämligen USA, Kanada, Storbritannien, Belgien, Frankrike och Tyskland. Att byta telefonleverantör är en väldigt enkel process. Från anmälan till MamaOnTheNet till det att konsumenten får en bekräftelse från Telia tar det max nio dagar. Anmälan, prisjämförelser och närmare fakta om abonnemanget hittas på www.mamaonthenet.se. Det går även att ringa MamaOnTheNets kundtjänst på tel 0200-83 00 88. MamaOnTheNet ägs av huvudägaren Sky Ventures, Hierta Ventures och personalen som arbetar på MamaOnTheNet. Idén om att skapa en bred konsumentsajt som MamaOnTheNet föddes av bland andra en av Bidlets grundare Patrik Linderhag och Patrik Svensk, VD för Sky Ventures, tillika styrelseordförande för MamaOnTheNet. Företaget räknar med att ha cirka 30.000 kunder i Sverige vid årets slut och siktar på en internationell lansering som beräknas ske under 2001. För mer information, kontakta: Staffan Rosell, VD MamaOnTheNet Tel: 08-507 322 01 Mobil: 0708-82 13 53 E-post: staffan.rosell@mamaonthenet.com Bildmaterial: finns att hämta i pressrummet på www.mamaonthenet.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/03/20000703BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/03/20000703BIT00280/bit0002.pdf