MamaOnTheNet mellanlandar i USA - merläsning för folk med nyfikna smaklökar

Report this content

MamaOnTheNet mellanlandar i USA - merläsning för folk med nyfikna smaklökar "Mellanlandning" är en inspirerande merläsning på MamaOnTheNet.com, som förnyas varje månad. Här kan man få inspiration om resor och gastronomiska äventyr genom intressant läsning och läckra recept. Dessutom publiceras även varje månad krönikor skrivna av specialinbjudna gästskribenter med anknytning till det aktuella landet. I MamaOnTheNets första Mellanlandning finns intressant läsning om USA, världens smältdegel och snabbmatens ursprungsland. Läs om landets historia och matkultur och ta del av delikata recept samt en krönika av Lasse Åsgård, journalist på TV4 som under åren 1991-95 var Sveriges Radios utrikeskorrespondent i New York. Under rubriken "Matkultur" finner man aptitretande läsning om USA´s mångfacetterade sätt att tillreda mat. Läs om t ex barbecuens ursprung och olika recept. Att anordna en barbecue är för många amerikaner det stora helgnöjet och det är inte bara kött som gäller, det mesta i matväg kan grillas. Nedan följer ett smakprov på barbecuesås som kan sätta piff på tillvaron under svenska grillkvällar. Flera recept finns på www.mamaonthenet.com. En praktisk funktion är att ingredienserna till recepten med en knapptryckning läggs automatiskt i kundvagnen för den som vill handla dessa på MamaOnTheNet. En god Honung- och dijonsås 4 personer 5 dl lätt Creme Fraiche ½ dl honung Blanda allt och smaka av med kryddorna 2 msk dijonsenap salt och vitpeppar Avsluta med en Cranberry Sling i skymningssolen 4 personer+påfyllningar 25 cl Gin 4 dl tranbärsjuice Blanda väl och tillsätt fruktsodan sist. 5 dl sourmix Naturligtvis går det att göra en alkoholfri 33 cl fruktsoda variant genom att utesluta gin. Is För ytterligare info: Stephan.von.Pahk, vice VD MamaOnTheNet Tel: 08-507 322 10 Mobil: 070-559 55 66 E-post: stephan.von.pahk@mamaonthenet.com Bildmaterial: finns att hämta i pressrummet www.mamaonthenet.com MamaOnTheNet ägs av huvudägaren Sky Ventures, Hierta Ventures och personalen som arbetar på MamaOnTheNet. Idén om att skapa en bred konsumentsajt som MamaOnTheNet föddes av bland andra en av Bidlets grundare Patrik Linderhag och Patrik Svensk, VD för Sky Ventures, tillika styrelseordförande för MamaOnTheNet. Företaget räknar med att ha cirka 30.000 kunder i Sverige vid årets slut och siktar på en internationell lansering som beräknas ske under 2001. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/14/20000714BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/14/20000714BIT00400/bit0002.pdf