Mamut och Norstedts Juridik utökar sitt samarbete

Report this content

(Stockholm 2 mars 2010) Mamut lanserar i samarbete med Norstedts Juridik ett användarvänligt skatteprogram som vänder sig till både små- och medelstora företag och privatpersoner. Alla kunder som idag har en Mamut-produkt med redovisningsfunktionalitet får nu en version av årets skatteprogram kostnadsfritt.

Mamut och Norstedts Juridik har samarbetat inom redovisning sedan 2004 och utökar det nu till att också gälla skatteområdet. Med det utökade samarbetet breddar Mamut sitt sortiment och stärker sin position som en ledande kunskapspartner för små- och medelstora företag i Sverige. Mamut Skatt Norstedts bygger på det marknadsledande skatteprogrammet Norstedts Skatt som varje år får toppbetyg när Sveriges Redovisningskonsulters Förbund (SRF) frågar sina medlemmar hur nöjda de är med sina programvaror. Mamuts kunder får alltså tillgång till ett omtyckt och väl fungerande program av mycket hög kvalitet. Mamut Skatt Norstedts finns i två storlekar där den större varianten ger plats för sex deklarationer och full tillgång till Norstedts Juridiks professionella supportresurser. – Arbetet med deklarationen kan vara omfattande och krävande för många mindre företag. Det är därför, med målsättning att förenkla vardagen för mindre företag, som vi nu i nära samarbete med Norstedts Juridik kan erbjuda ett användarvänligt och professionellt skatteprogram till just den här målgruppen, säger John Hugosson, Sverigechef för Mamut AB. Befintliga Mamut-användare kan enkelt komma igång genom att läsa in redovisningstalen från Mamuts redovisningsprogram till Mamut Skatt Norstedts, vilket sparar både tid och pengar. Dessutom får kunderna tillgång till speciella skattedagar där årets skattenyheter presenteras och ”Dags att deklarera” -dagar där vi går igenom blanketter och ger konkreta, handfasta tips och råd. – Det känns naturligt att utöka vårt samarbete med småföretagsexperten Mamut. Norstedts Skatt är så mycket mer än bara ett deklarationsprogram för skattexperter. Genom samarbetet med Mamut kring Mamut Skatt Norstedts hoppas vi nå ut till och underlätta vardagen för många företagare, säger Ann-Charlotte Salander, produktchef på Norstedts Juridik AB. För mer information, vänligen kontakta: John Hugosson, Sverigechef, Mamut AB, telefon: 08-566 991 12, 070-250 71 77, e-post: johnh@mamut.se Ann-Charlotte Salander, Produktchef, Norstedts Juridik AB, telefon: 031-775 16 28, e-post: ann-charlotte.salander@nj.se Om Mamut Mamut (OSE ”MAMUT”) grundades 1994 och är en ledande leverantör av ekonomi-, CRM- och Internetlösningar till små och medelstora företag, enskilda firmor, föreningar och privatpersoner i Nordeuropa. Mamut erbjuder kompletta och användarvänliga system till marknadens bästa förhållande mellan pris och funktionalitet med integrerade lösningar för ekonomistyrning/redovisning, säljstöd, kunduppföljning (CRM), inköp/logistik, lön, projektstyrning, e-handel, domäner, e-post och webbhotell. Fler än 400 000 kunder förenklar idag vardagen med Mamut. Mer information om Mamut och företagets produkter finns på www.mamut.se. Om Norstedts Juridik Norstedts Juridik är Nordens ledande informationsförlag och programvaruföretag inom områdena juridik, skatt, ekonomi och offentlig förvaltning. Norstedts Juridik har 180 anställda med kontor i Stockholm och Göteborg. Norstedts Juridik är en del av Wolters Kluwer, en internationell koncern inom informationssektorn. Mer information på www.nj.se Om Wolters Kluwer Wolters Kluwer är en ledande global koncern inom information och utgivning som tillhandahåller produkter och tjänster för yrkesverksamma inom hälsa, skatt, redovisning, finansiella tjänster och juridik. Koncernen har en årlig (2008) omsättning på 3,4 miljarder Euro, ungefär 20 000 anställda globalt och verksamhet i 35 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika och Asien. Wolters Kluwer har sitt huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna. Företagets aktier är noterade på Euronext Amsterdam (WKL) och ingår i AEX och Euronext 100 index. Besök www.wolterskluwer.com för mer information om marknadsposition, kunder, varumärken och organisation. Mer information på www.wolters-kluwer.com

Taggar: