Heland Consulting utsett till årets Mamut-partner i Sverige

Report this content

(Stockholm, 21 maj 2008) Mamut har utsett Heland Consulting till årets partner i Sverige 2007. Mamut har idag 127 partners spridda över hela Sverige. Utmärkelsen delas ut till den partner vars enastående prestationer under året som gått, bäst har kommit kunderna till nytta.

Heland har med sin kunskap på ett positivt sätt bidragit till att Mamuts slutkunder köpt rätt lösning, som uppfyller deras behov och som effektiviserar deras vardag. Heland har dessutom fungerat som ett bra stöd för Mamuts innesälj- och partneravdelningar i arbetet med att hitta bra lösningar till svenska småföretag.

– Det är ett nöje för oss att dela ut utmärkelsen Årets partner till Heland Consulting, ett företag som arbetar med tjänster och mjukvarulösningar runt våra affärssystem, inklusive smarta integrationer med andra system, och som alltid är positiva och konstruktiva när de kommunicerar med både kunder och vår partneravdelning. För Mamut är kompetenta partners mycket viktiga för våra framgångar, som också möjliggjort att vi 52 kvartal i följd har levererat en tvåsiffrig procentuell tillväxt och att vi har idag har över 100 000 kunder i Sverige, säger John Hugosson, Sverigechef för Mamut.

Helhetslösningar med Mamut
Heland är ett mjukvaruföretag som huvudsakligen arbetar med mobila enheter, webbplattformar och Windows-applikationer. Företagets grundare började arbeta med Mamuts produkter redan 2003 och kan idag erbjuda integrerade lösningar baserade på Mamut-applikationer till handelshus, butiker och logistikföretag.

– För vårt företag betyder det väldigt mycket att bli utsedd till årets partner av Mamut, särskilt som vi till 100 procent arbetar med och bygger vår verksamhet runt Mamut. För oss är utmärkelsen ett bevis på att vi verkligen kan Mamuts produkter och att vi lyckas leverera helhetslösningar inom logistik, orderhantering och webbutiker, säger Henrik von Heland, VD på Heland Consulting.

Vinnarna av ”Årets Mamut Partner 2007” i de skandinaviska länderna är:

Sverige: Heland Consulting AB
Norge: Scarp Business Solutions AS