Framtidsforskaren Anders Ekholm blir rådgivare till Måna Care AB.

Report this content

Framtidsforskaren Anders Ekholm blir rådgivare till Måna Care AB. Ekholm har tidigare varit analysdirektört på Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Han har även varit analyschef på Socialdepartementet men även arbetat på Finansdepartementet, Arbetsmarknadsdepartementet och Utbildningsdepartementet och Institutet för Framtidsstudier.

Framtidsforskaren Anders Ekholm blir rådgivare till Måna Care AB.

Ett hjärta på en svart bakgrund

Beskrivning genereras automatiskt

_________________________________________________________________________________________________________________

NYHETER FRÅN

Måna Care AB

12 dec 2023, 08:00 CET

Stallarholmen, 12 december 2023 --- Måna Care AB

”Vi är mycket glada för att få in en så erfaren och eftertraktad rådgivare som Anders Ekholm i bolaget. Han är inte bara väl insatt i samhällets demografiska förändringar och våra framtida behov av vård och omsorg han är också väl bevandrad i den senaste IT tekniken och hur den påverkar framtiden” Anders Reisch, styrelseordf. Måna Care AB.

Många talar om utmaningar kring digitalt utanförskap och en åldrande befolkning och nödvändigheten av att introducera IT/e-hälsa för att åstadkomma större inkludering, förbättring och personcentrering av omsorgen.  Få företag försöker faktiskt att göra något praktiskt användbart för att adressera detta för denna målgrupp, speciellt när det gäller kombinationen hård- och mjukvara. Måna Care AB gör just detta” Anders Ekholm, framtidsforskare på Institutet för framtidsstudier

Måna Care AB är en ny svensk start-up med fokus på att leverera en intuitiv digital kommunikations- och vårdplattform, Måna® (*) under första kvartalet 2024. Genom att kombinera de senaste framstegen inom generativ AI och industriell IoT-teknik kommer Måna att förenkla vård och kommunikation mellan brukare, anhöriga, vård- och omsorgspersonal.

(*) Måna (mˈɑːnə) betyder att bry sig om.

Kontakt: Anders Reisch, anders.reisch@manacare.se, telefon +46-708-760-141

Källa: Måna Care AB, Tegelugnsvägen 19, 64562 Stallarholmen, Org. 559439–7969

Kontakt: Anders Reisch, anders.reisch@manacare.se, tel +46-708-760-141

Vårt uppdrag