Courtagefrihandel i Mandamusaktien

Aktieägare i Mandamus ges möjlighet att köpa och sälja aktier utan avgift Mandamus Fastigheter AB ("Mandamus") avser att från och med den 1 november 1999 till och med den 19 november 1999 ge samtliga aktieägare möjlighet att köpa eller sälja högst 199 aktier i Mandamus utan avgift. Syftet med förfarandet är att ge aktieägarna en möjlighet att erhålla jämna noteringsposter och därmed skapa förutsättningar för en ökad likviditet i aktien på OM Stockholmsbörsens O-lista. Någon garanterad köp- eller säljkurs kan ej ges eftersom avsluten görs över OM Stockholmsbörsen under perioden 1-19 november 1999. Möjligheten att köpa eller sälja aktier i Mandamus utan avgift genomförs genom att kontakt tas med närmaste FöreningsSparbankskontor. Samtliga aktieägare i Mandamus kommer att tillsändas ytterligare information där förfarandet beskrivs närmare. Mandamus Fastigheter AB För ytterligare information, v g kontakta: Anders Johansson, Verkställande direktör, tel 08-566 130 11 Bengt Evaldsson, Finansdirektör, ansvarig för Investor Relations, tel 08-566 130 15 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/22/19991022BIT00230/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/10/22/19991022BIT00230/bit0002.doc