Mandator förklarar att erbjudandet till Cell Network fullföljes

Pressmeddelande 2000-04-20 Mandator förklarar att erbjudandet till Cell Network fullföljes Den 8 februari 2000 offentliggjorde Mandator och Cell Network att ett samgående skulle ske genom att Mandator lämnar ett offentliga erbjudande till aktieägarna i Cell Network. Den 22 februari 2000 utvidgades erbjudandet till att omfatta även optionsinnehavare i Cell Network. Anmälningstiden löpte enligt prospektet från den 27 mars till den 17 april 2000. Mer än 90 % av aktieägarna har godkänt erbjudandet Den 20 april 2000 har aktieägare representerande mer än 90 % av aktierna och rösterna i Cell Network godkänt erbjudandet. Dessutom har Mandator erhållit accept från optionsinnehavare motsvarande 27,0 % av det totala antalet utestående optioner i Cell Network. Med hänsyn till att erbjudandet godtagits av aktieägare representerande mer än 90 % av det totala antalet aktier i Cell Network (det enda återstående villkoret enligt erbjudandet) förklarar styrelsen i Mandator att villkoren för erbjudandet har uppfyllts och att det därmed fullföljes. Förlängning av anmälningstiden För att ge aktieägare och optionsinnehavare som ännu inte har accepterat erbjudandet möjlighet att överlåta sina aktier och optioner har styrelsen beslutat att förlänga anmälningstiden till den 23 maj 2000. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/20/20000420BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/20/20000420BIT00350/bit0002.pdf