Mandator Kazoo skapar effektivitet och bättre kundservice via webb och talsvar

Mandator Kazoo skapar effektivitet och bättre kundservice via webb och talsvar Kunderna hos NTE, ett av Norges största energibolag, kan nu kontrollera sin elräkning när de vill. De slipper passa öppettider och sitta i telefonköer. Detta är möjligt tack vare den webb- och talsvarslösning som Mandator Kazoo har utvecklat. - Mandator har hjälpt oss att bli effektivare samtidigt som servicen till kunderna har förbättrats. Vi slipper den omfattande hanteringen av blanketter eftersom kunden själv sköter registreringen i systemet. Inom en snar framtid tror jag att webb-lösningen kommer att ta hand om en majoritet av de dagliga kontakterna med våra kunder, konstaterar Andreas Mørkved, marknadschef vid NTE Kunderna kan, dygnet runt, rapportera sin mätarställning, kontrollera räkningen, göra felanmälan, och ändra tariff. Via Internet kan kunderna dessutom göra adressändring, se en prognos för faktureringen och se betalnings- och förbrukningshistorik, både grafiskt och i tabellform. Kunden får en mer överskådlig bild av sin energiförbrukning. Därmed blir det enklare för kunden att planera den framtida förbrukningen. - Responsen från kunderna är att vi har blivit mycket bättre på att ta hand om dem. Den tid som vår kundsupport satt i telefon för att svara på rutinfrågor kan den nu använda till mer kvalificerad rådgivning, säger Andreas Mørkved. För mer information, kontakta: Joakim Harging, säljansvarig Mandator Telecom Tel.: 08-470 93 00, mobil 0708-47 09 64 Niklas Flyborg, VD/Koncernchef Mandator Tel.: 08-402 31 00, mobil 070-594 96 78 Andreas Mørkved, Marknadschef NTE Tel.: +47 74 15 02 00, mobil +47 91 73 74 99 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/14/20000314BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/14/20000314BIT00180/bit0002.pdf