Mandator utvecklar Bilguidens CRM-system

Mandator utvecklar Bilguidens CRM-system Mandator har utvecklat ett integrerat CRM-system (Customer Relationsship Management) för Bilguiden Skandinavia AS. Ordern är värd cirka 1,6 miljoner norska kronor. - Vi har standardiserat rutinerna vilket innebär att fokus hamnar på försäljning och uppföljning istället för administration, säger Sverre Hurum, VD för Mandator Norge. Det nya CRM-systemet, som är en av de första större norska lösningarna som utvecklats i Microsoft Office 2000, består bland annat av ett säljstödsystem med kunddatabas och kunduppföljning samt verktyg för planering och uppföljning av försäljningskampanjer. Bilguiden Skandinavia består av Bilguiden Norge, Bilweb Sverige och Bilguiden Danmark. Systemet ska implementeras i samtliga tre länder. - Med den nya lösningen har vi fått ett effektivt affärssystem där alla processer i verksamheten har elektroniskt stöd, säger Dag Straumsheim, ekonomidirektör Bilguiden Skandinavia. Bilguiden Skandinavia AS är tillsammans med dotterbolagen i Norge, Sverige och Danmark Nordens största förmedlare av bilar över Internet. För mer information, kontakta: Hans Peter Olsen, Kundansvarig, Mandator Norge Tel. +47 22 15 02 50, mobil +47 915 96 338 Sverre Hurum, AD Mandator Norge AS Tel. +47 22 15 02 50, mobil +47 913 50 047 Dag Straumsheim, Ekonomidirektör, Bilguiden Skandinavia AS Tel. +47 23 12 16 20, mobil +47 970 22 414 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00720/bit0002.pdf