Ny teckningstid för optioner i Cell Network

Ny teckningstid för optioner i Cell Network Den 20 april 2000 förklarade Mandator att erbjudandet till Cell Network fullföljes eftersom aktiägare representerande mer än 90 % av aktierna och rösterna i Cell Network hade accepterat erbjudandet. Samtidigt förlängdes anmälningstiden till den 23 maj 2000. Tvångsinlösen av utestående aktier Styrelsen för Mandator har tidigare offentliggjort sin avsikt att tvångsinlösa alla utestående aktier i Cell Network enligt reglerna i aktiebolagslagen, om erbjudandet skulle accepteras av ägare till mer än 90 % av aktierna i Cell Network. Eftersom detta nu uppnåtts, offentliggör nu styrelsen för Mandator sin avsikt att påkalla tvångsinlösen av alla utestående aktier i Cell Network efter utgången av den förlängda anmälningstiden. Tidigarelagd teckningstid för optioner Enligt villkoren för optionerna i Cell Network och såsom beskrivs i prospektet, skall en ny teckningstid fastställas av styrelsen för Cell Network efter det att styrelsen för Mandator offentliggjort sin avsikt att påkalla tvångsinlösen. Styrelsen för Cell Network har beslutat fastställa en ny tidigarelagd teckningstid att infalla under fyra veckor från tiden för styrelsens för Mandator ovan angivna offentliggörande. Den nya teckningstiden om fyra veckor löper till och med den 23 maj 2000 och ersätter alla tidigare teckningstider i alla Cell Networks utelöpande optioner. Två sätt för innehavare av optioner i Cell Network att delta i erbjudandet Enligt vad som beskrivs i prospektet kan innehavare av optioner i Cell Network delta i erbjudandet på två sätt: 1) Optionsinnehavare kan till och med den 23 maj 2000 direkt delta i erbjudandet genom att byta sina optioner mot nyemitterade aktier i Mandator enligt villkoren för erbjudandet. 2) Optionsinnehavare kan till och med den 23 maj 2000 utnyttja sina optioner genom att teckna sig för aktier i Cell Network och därefter senast den 23 maj 2000 byta sin aktier i Cell Network mot nyemitterade aktier i Mandator enligt villkoren i erbjudandet. Om en optionsinnehavare inte senast den 23 maj 2000 har antingen bytt sina optioner mot nyemitterade aktier i Mandator eller utnyttjat optionerna genom att teckna sig för aktier i Cell Network, upphör optionerna att gälla och blir värdelösa. Stockholm den 25 april 2000 Mandator AB (publ) Styrelsen För ytterligare information kontakta: Gunilla Rudebjer, Koncernekonomichef, Mandator, 08-402 31 83, 0709-84 38 36 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/25/20000425BIT01200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/25/20000425BIT01200/bit0002.pdf