Samgåendet mellan Cell Network och Mandator går enligt planerna

Samgåendet mellan Cell Network och Mandator går enligt planerna Fusionsprocessen mellan Cell Network och Mandator fortsätter som planerat. Förhandlingarna med tyska Pixelpark påverkar inte integrationsarbetet. - Arbetet med att skapa det nya Cell Network fortsätter med full kraft, säger Marcus Bäcklund, VD Cell Network AB. Integrationsprocessen har pågått sedan februari och avslutas i höst. Då har vi ett gemensamt erbjudande och kan utnyttja båda företagens kompetens fullt ut i projekten. - Redan idag pågår projekt i flera länder där konsulter från Cell Network och Mandator arbetar tillsammans, säger Niklas Flyborg, VD Mandator. Anmälningstiden för aktieägare i Cell Network att anta erbjudande om att lösa in sina aktier till aktier i Mandator löper ut 17 april. För ytterligare information: Niklas Flyborg, VD Mandator Tel: 08-402 31 09 Marcus Bäcklund, VD Cell Network Tel: 08-522 041 08 Arvid Liepe, Informationschef och IR-ansvarig Cell Network Tel: 08-522 041 85 Mobil: 0709-56 51 85 Ellinor Bollman, Informationschef, Mandator Mobil: 070 347 3714 Om Cell Network Internetföretaget Cell Network AB (publ), med cirka 540 anställda är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Frankrike, Spanien, Tyskland, Schweiz, Storbritannien och Malaysia. Koncernen är ett ledande Internetkonsultbolag för affärsutveckling baserad på nya digitala media och strävar efter att bli marknadsledande i Europa. Bland kunderna kan nämnas General Electric, Telia, Nokia, ABB, Volvo, Telenor, Renault, Saab, Banque Nationale de Paris, Ericsson, Braathens Malmö Aviation, Astra-Zeneca, Procordia, De norske Bokklubbene, Nationalencyklopedin, Svenskt Flyg, Bonnier, Torget och Electrolux Home. Om Mandator Mandator, med cirka 1 200 anställda och 38 dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark och Estland är ett av Europas största konsultbolag inom IT och Internet. Mandators expertis täcker ett stort fält av IT-applikationer från produktutveckling vidare över processtyrning och affärsstöd. I samarbete med dess dotterbolag Journalistgruppen kan Mandator leverera totalkoncept som infrastruktur, applikationer och innehåll. Mandators kunder är främst storföretag och större organisationer. Mandator är en oberoende leverantör av avancerade IT-lösningar. Mandatoraktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Under 1994 blev Lars O. Pettersson den störste enskilde aktieägaren i Mandator. Tillsammans med Niklas Flyborg har han varit ansvarig för företagets framgångsrika utveckling till sin nuvarande form. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/05/20000405BIT00880/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/05/20000405BIT00880/bit0002.pdf