Styrelsen i nya Cell Network

Styrelsen i nya Cell Network Förslaget till styrelse för det nya Cell Network är klart och kommer att läggas fram vid Mandators extra bolagsstämma den 30 maj. Förslaget stöttas av aktieägare som representerar 30 procent av röster och kapital i Cell Network och Mandator. Cell Networks styrelse föreslås bestå av: Marcus Bäcklund, vd och koncernchef Cell Network Jan Carlzon, styrelseordförande Cell Network Niklas Flyborg, vd och koncernchef Mandator Maria Lilja, styrelseledamot Mandator Lars O Pettersson, styrelseordförande Mandator Rune Rinnan, styrelseledamot Cell Network Vid bolagsstämman kommer Jan Carlzon att föreslås som styrelsens ordförande och Lars O Pettersson som vice styrelseordförande. I samband med att bolagsstämman formellt godkänner fusionen mellan Cell Network och Mandator kommer Marcus Bäcklund att lämna sin operativa roll i företaget. Niklas Flyborg blir vd och koncernchef i det nya företaget som blir ett av världens ledande konsultbolag med huvudsaklig inriktning på Internet och övriga interaktiva medier. För ytterligare information kontakta: Arvid Liepe, Informationschef och Investor Relations, Cell Network AB, 070-956 51 85 Ellinor Bollman, Informationschef Mandator AB, 070- 347 37 14 Jan Carlzon, styrelseordförande Cell Network AB, 08 - 545 03 500 Lars O Pettersson, styrelseordförande Mandator AB, 0705 - 55 26 90 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00180/bit0002.pdf