S2Medical - Sårläkning på tillväxt - Mangold Insight Analys

Mangold inleder bevakning av medicinteknikbolaget S2Medical med rekommendationen Köp och riktkursen 10,20 kronor per aktie på 12 månaders sikt. Det innebär en uppsida i aktien på drygt 86 procent. Bolaget utvecklar och säljer sårläkningsprodukter inom brännskador och kroniska sår. I studier och genom behandling av tusentals patienter har bolagets produkter visat på betydande fördelar jämfört med standardbehandling.

Tillväxt väntas ske i Europa och Mellanöstern som är bolagets huvudmarknader. Bolaget har kontor i Förenade Arabemiraten. I denna region har bolaget fått in sina sårläkningsprodukter som standardbehandling inom vården. Mangold ser detta som en språngbräda för bolaget att kunna växa på andra marknader. Mangold prognostiserar  en tillväxttakt på 62 procent i snitt per år mellan 2021 och 2026. I slutet av perioden bör S2Medical kunna nå 100 miljoner kronor i försäljning. Bolaget bör nå lönsamhet 2024.

Mangold har värderat bolaget med en DCF-modell och tillämpat olika försäljningsscenarion för att få fram ett motiverat värde. Mangold har även jämfört med peers inom medicinteknik. Då framstår marknadsvärderingen som låg. Ökad försäljning, och nya marknader väntas bli kurshöjande under den närmaste tiden. S2Medical är en liten spelare på en stor marknad och i takt med ökad försäljning ser Mangold goda möjligheter till samarbeten med större medicinteknikbolag.

S2M