VIMAB Group - Rengör framtiden - Mangold Insight Analys

Mangold inleder bevakning av VIMAB Group med köprekommendation och en riktkurs på 22,20 kronor per aktie på 12 månaders sikt. Koncernens primära verksamt återfinns inom underhåll och service av ventiler samt tank- och cisternrengöring. Allt fler slutanvändningsindustrier efterlyser högre krav på miljövänliga och säkra processer, en trend som väntas förstärkas. Mangold anser att VIMAB Group genom sina investeringar på innovativa reparation- och rengöringsprocesser är väl rustade för att möta den växande efterfrågan på hållbara processer.

Svenska marknaden för MRO-tjänster (underhåll, reparationer och drift) inom flödestekniska system och industrikomponenter genomgår en konsolidering då fler kunder efterlyser helhetslösningar. VIMAB Group har genom sina dotterbolag affärsben i olika delar av slutanvändningsindustrin. Det medför en diversifierad intäktsström samt synergieffekter genom korsförsäljning. Mangold beödmer att VIMAB Group är väl positionerat att möta den växande efterfrågan på helhetslösningar.

Mangold värderar VIMAB Group med en DCF-modell där basscenariot ger en riktkurs om 22,20 per aktie. Det motsvarar en uppsida om cirka 120 procent. Mangold spår att bolaget blir lönsamt 2023. Vi anser även att VIMAB Group är lågt värderat gentemot jämförbara industribolag sett till EV/S. Mangold bedömer att VIMAB Group är ett oupptäckt bolag och således undervärderat.