Mannheimer Swartling rådgiver 3i vid försäljning av Ålö till Altor

3i har avyttrat Ålö, en världsledande tillverkare av frontlastare till jordbruksindustrin, till Altor för 2,2 miljarder kronor.

3i är internationellt ledande inom private equity med fokus på buyouts, growth capital och  infrastruktur och investerar över hela Europa, Asien och Nordamerika. Ålö är en världsledande utvecklare och tillverkare  av frontlastare och tillhörande kringutrustning under fyra oberoende och marknadsledande varumärken: Quicke, Trima, VETO och Force. Koncernen har försäljningsbolag i åtta länder och fabriker i fem länder.

3i rådgavs av Mannheimer Swartling i transaktionen. Byråns team leddes av Jan Holmius, främst assisterad av Henrik Johansson, Siri Öhman, Marcus Glimberg och Therese Jansson.