Mannheimer Swartling rådgiver AAK vid förvärv av Golden Foods/Golden Brands

AarhusKarlshamn (AAK) har förvärvat Golden Foods/Golden Brands Louisville, Kentucky, den ledande nordamerikanska tillverkaren av vegetabiliska specialfetter för Bageri och Food Service.

AarhusKarlshamn är världens ledande tillverkare av vegetabiliska specialoljor och specialfetter med hög förädlingsgrad, med produktionsanläggningar i Danmark, Nederländerna, Mexiko, Storbritannien, Sverige, Uruguay och USA. Bolaget är listat på NASDAQ OMX Stockholm. Det förvärvade Golden Foods/Golden Brands sysselsätter 160 personer och hade 2010 en omsättning på ca. 120 miljoner US-dollar.

AAK har rådgivits av Mannheimer Swartling i ärendet, med Morgan, Lewis & Bockius LLP som lokal rådgivare. Byråns team leddes av Johnny Andersson, primärt assisterad av Emma Sandberg Thomsen.