Mannheimer Swartling utnämnd till studenternas favoritbyrå för elfte året i rad enligt Universums Företagsbarometern

För elfte året i rad har Mannheimer Swartling röstats fram som Sveriges mest populära advokatbyrå av Sveriges juridikstudenter. Det framgår i Universums FöretagsBarometer som är den största årliga undersökning som görs vid Sveriges alla universitet.

”Vi är väldigt stolta över att studenterna för elfte året i rad utnämnt oss till den mest attraktiva arbetsgivaren bland advokatbyråer. För oss är det oerhört viktigt att våra medarbetare trivs och att vi lyckas förmedla hur det är att arbeta på Mannheimer Swartling till potentiella framtida medarbetare. Att vi nu återigen placerar oss på prispallen är en bekräftelse på att vi lyckas i vårt långsiktiga arbete med att attrahera framtida kompetens till byrån.” – säger Jan Dernestam, Managing Partner på Mannheimer Swartling.

FöretagsBarometern är en heltäckande och årligen återkommande undersökning om karriär, arbetsliv och framtid som syftar till att hjälpa arbetsgivare i Sverige att förstå och kommunicera med potentiell framtida arbetskraft.

Resultaten från Universums årliga undersökning som genomfördes mellan november 2012 till februari 2013 presenterades den 13 mars 2013 i Stockholm.

Marketing and Press Manager

E-mail: laz@msa.se

Mannheimer Swartling är den ledande affärsjuridiska advokatbyrån i Norden. Klientbasen består av många av Sveriges och världens ledande stora och medelstora företag och organisationer. Gemensamt för byråns klienter är att juridiken spelar en viktig roll för den affärsmässiga framgången. Mannheimer Swartling är en fullservicebyrå med en omfattande internationell verksamhet runt om i världen. Byrån har elva kontor i sex länder och rankas regelbundet högst av både klienter och studenter. Under 2012 hade byrån en omsättning på 1,2 miljarder kronor och hade cirka 600 medarbetare.