Mannheimer Swartling väljer nya partners

Mannheimer Swartling är glada att kunna meddela att Emil Boström, Lucas Jonsson och Kristoffer Löf har valts till partners i byrån, med verkan från 1 januari 2012.

Jan Dernestam, managing partner Mannheimer Swartling, säger:

”Vi är oerhört glada över att välja nya partners från den egna verksamheten. De är exceptionellt duktiga personer med skiftande erfarenheter och kompetenser. Dessa begåvade advokater har visat ett utomordentligt engagemang för våra klienter och byrån. Å alla vi kollegor på Mannheimer Swartlings vägnar vill jag gratulera våra nya partners och ser fram emot deras fortsatta framgång.”

Emil Boström är medlem av byråns grupp för Publik M&A och aktiemarknad och är verksam på Stockholmskontoret. Emil har varit på byrån sedan 2006 och medlem av Advokatsamfundet sedan 2009. Han har en jur kand från Stockholms universitet (2002) och en LL.M från University of Cambridge (2003).

Lucas Jonsson är medlem av byråns grupp för Företagsöverlåtelser och verksam på Malmökontoret. Lucas har varit på byrån sedan 2003 och medlem i Advokatsamfundet sedan 2006. Han har en jur kand från Lunds universitet (2001).

Kristoffer Löf är medlem av byråns grupp för Tvistlösning och är verksam på Stockholmskontoret. Kristoffer har varit vid byrån sedan 2003 och medlem i Advokatsamfundet sedan 2008. Han har en jur kand från Uppsala universitet (2002).

För ytterligare information:
Jan Dernestam, Managing Partner, tel 0709-777 348, jde@msa.se