Storslam för Mannheimer Swartling - Årets byrå, Årets affärsjurist, M&A, Fastighet och Tvist enligt Klientbarometern

I samband med att resultatet från Klientbarometern presenterades under torsdagskvällen kammade Mannheimer Swartling hem utmärkelserna för Årets byrå, Årets affärsjurist (Biörn Riese), M&A, Fastighet och Tvist.

”Vi är naturligtvis mycket stolta över att uppmärksammas på detta sätt. Det är ett kvitto på att vår modell med ett systematiskt arbete med kunskapsöverföring fungerar och att Mannheimer Swartling både klarar av att skapa bredd och spets”, säger Jan Dernestam, Managing Partner.

Klientbarometern är en årlig oberoende undersökning av befintliga och presumtiva klienter till juridiska rådgivare i Sverige. Resultatet bygger på svar från drygt 1000 personer, dvs. VD:ar, chefs- och bolagsjurister samt personal- och ekonomichefer. Det är nionde året i rad som byrån tar hem priset som klienternas favorit inom affärsjuridik. Kategorierna M&A, Fastighet och Tvist, där alla respondenter får nämna vilken byrå man helst vill anlita i ett ärende inom ett visst område, är dock nya för i år.

Nytt är också att Biörn Riese som första person fick ta emot priset som Årets affärsjurist för andra gången på raken.

”Hans långa och framgångsrika gärning talar i och för sig för sig självt, men det är klart att vi idag gläds lite extra åt Biörns framgångar. Att han som första person tar emot en och samma utmärkelse två på varandra följande år är mycket välförtjänt.”

Den fullständiga undersökningen redovisades i samband med konferens och prisutdelningen den 22 november. Det är nionde året som Klientbarometern genomförts. Undersökningen har besvarats av drygt 1000 chefs- och bolagsjurister, VD:ar, ekonomichefer och personalchefer främst på företag med en årsomsättning som överskrider 100 miljoner. De har fått kvalificerade frågeställningar angående vilka kriterier som ligger till grund för deras val av byrå och specifik advokat. Klientbarometern genomförs av BG Research, som är ett självständigt undersökningsföretag inom Blendow Group.

För ytterligare information:
Jan Dernestam, Managing Partner, tel 0709-777 348, jde@msa.se
Hanna Laurentz, pressansvarig, tel 0709-777 487, laz@msa.se

Mannheimer Swartling är den ledande affärsjuridiska advokatbyrån i Norden. Klientbasen består av många av Sveriges och världens ledande stora och medelstora företag och organisationer. Gemensamt för byråns klienter är att juridiken spelar en viktig roll för den affärsmässiga framgången. Mannheimer Swartling är en fullservicebyrå med en omfattande internationell verksamhet runt om i världen. Byrån har tolv kontor i sex länder och rankas regelbundet högst av både klienter och studenter. Under 2011 hade byrån en omsättning på 1,3 miljarder kronor och hade cirka 600 medarbetare.