Privat hälsocentral öppnar i Sandviken

I morgon klockan 15.00 inviger landshövding Barbro Holmberg Hälsopartner Hälsocentral på Plangatan 7 i centrala Sandviken. Även folkhälso- och äldreminister Maria Larsson kommer att närvara. Hälsocentralen är ett led i att öka servicen och ge behovsanpassad rådgivning och vård. Målet är att samtliga patienter ska få träffa sin egen läkare vid varje planerat läkarbesök.

Hälsoval Gävleborg ger invånarna rätten att fritt välja hälsocentral och i länet väljer man först vilken hälsocentral man vill tillhöra och sedan en fast vårdkontakt. På Hälsopartner Hälsocentral i Sandviken samsas primärvård och företagshälsovård under samma tak.

– Efter över ett års arbete kan vi äntligen ge Sandvikens invånare en centralt placerad hälsocentral där alla planerade läkarbesök sker hos den läkare man själv valt, och sandvikenborna har visat stort intresse för den nya hälsocentralen, säger Carina Reidler, VD för Manpower Hälsopartner.

Högklassig service och kompetenta medarbetare

Hälsopartner Hälsocentral erbjuder ett brett spektrum av råd och behandlingar och kontinuitet är ett nyckelord. Vi jobbar i team med familjeläkare, distriktssköterska, undersköterska, arbetsterapeut, sjukgymnast, psykolog samt socionom. Målet är att varje patient ska känna igen personalen i teamet och få träffa sin egen läkare vid varje planerat besök.

– Jag är mycket nöjd med rekryteringen av medarbetare och vi har hög kompetens inom samtliga områden vilket är extremt viktigt i den här typen av verksamhet, avslutar Carina Reidler, VD för Manpower Hälsopartner.

För mer information, kontakta:

Sandra Ahlstrand, marknadsansvarig, Manpower Hälsopartner, tel. 070-261 84 78.

Carina Reidler, VD Manpower Hälsopartner, tel. 070-560 67 49.

Fakta om Manpower
Manpower skapar och levererar tjänster som gör kunderna till vinnare på en föränderlig arbetsmarknad. Manpower genererar drygt 20 000 jobb per år i Sverige. Manpower är med sina 4 000 kontor i 82 länder världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster såsom uthyrning, rekrytering, hälsa, jobbförmedling, outsourcing och omställning. Manpower Sverige finns på 70 orter och har 11 000 medarbetare.