Mantex anlitar Mangold som likviditetsgarant

Mantex Aktiebolag (publ) har idag utsett Mangold Fondkommission AB till likviditetsgarant för bolagets aktie som är noterad på Nasdaq First North Stockholm. Uppdraget startar den 8 oktober. Syftet är att öka aktiens likviditet samt underlätta handel i aktien.

Avtalet innebär i korthet att likviditetsgaranten ställer köp- och säljkurser för Mantex aktie och förbinder sig att köpa och sälja aktier till dessa kurser. Detta för att understödja och garantera likviditeten i bolagets aktie med syfte att underlätta handeln och skapa en mer rättvisande värdering.

Mats Vikström, CFO, +46 76-786 66 06 eller mats.vikstrom@mantex.se.

Mantex aktie är noterad på NASDAQ First North och G&W Fondkommission är Certified Advisor (CA) till Mantex AB (publ).