Mantex välkomnar Bo Niveman som ny CFO

Bo Niveman har utsetts till ny interim CFO för Mantex AB (publ) och efterträder därmed Mats Vikström som innehaft rollen sedan 2017.

Bo Niveman har en lång erfarenhet av svensk industri från bland annat Atlas Copco och Sandvik. Under sin tid som Senior Manager på KPMG Management Consulting arbetade Bo med kunder som Vattenfall, Bofors och FMV. På senare tid har Bo engagerat sig i entreprenörsdrivna innovationsföretag och arbetat med allt från kapitalanskaffning till fusioner.

Bo kommer att rapportera till VD och ingå i ledningsgruppen. Bo är 61 år, bor i Stockholm och tillträder sin roll 5 december 2018. Vi hälsar honom varmt välkommen!

Max Gerger, CEO, +46 70-012 35 72 eller max.gerger@mantex.se.