Avslappnad och trygg förlossning med Hypnoterapi

Report this content

Fler och fler kvinnor världen över har fått upp ögonen för hypnoterapi som metod för att skapa lugn och kontroll före, under och efter förlossningen. Manuela Cripps, som är verksam i Stockholm, lanserar nu ”Confident Childbirth” -en fyra timmars hypnoterapibehandling som riktar sig till blivande mammor.

En förlossning kan innebära glädje och prestation istället för rädsla och smärta. Hypnoterapi är idag en allt mer efterfrågad metod för en positivare förlossning.

Manuela Cripps är en kvalificerad hypnoterapist från London där hon bland annat utbildat sig vid respektabla Quest Institutet. Hon erbjuder idag, via sin praktik i Stockholm, en workshop som hon kallar Confident Childbirth. Vid fyra tillfällen lär hon blivande mammor självhypnos, avslappning, smärtkontroll och några övriga tekniker som syftar till att ge en bekvämare och positivare förlossningsupplevelse. Framförallt handlar det om att överkomma rädsla och ta kontroll över sina egna farhågor inför förlossningen.

”Jag använder coaching, hypnos och bildspråk för att ge blivande mammor, och deras partner, lugn och kontroll före, under och efter förlossningen. Hypnos är ett fullständigt naturligt fenomen och ett mycket behagligt och skönt avslappnat tillstånd. Det är i sig ingen terapi utan används för att skapa ett sinnestillstånd i vilket klienten och jag tillsammans arbetar för att nå önskat resultat”

Confident Childbirth erbjuds individuellt eller i grupp och kostar 3200 kr för fyra tillfällen.

Manuela använder sig av NLP och EFT (Emotional Freedom technique) och hennes konsultationer bedrivs på engelska.

För mer information: http://www.hypnohealing.se

Kontakt: