• MapR/

MapR lanserar ny lösning för snabbare migrering till företagets konvergerade plattform

Report this content

Stockholm – 24 maj, 2016 - Big Data-företaget MapR Technologies, Inc., leverantör av marknadens enda konvergerade dataplattform, har lanserat ”Quick Start Migration Service” för att möta den efterfrågan som finns bland företag med big data-installationer att flytta till MapRs konvergerade plattform för ökad pålitlighet och realtidsfunktionalitet.

Kunder i alla storlekar, från de med endast ett par noder till stora kunder med hundratals noder i stora kluster, övergår allt oftare till MapR från andra Hadoop-system. Kunder som gjort övergången har uppnått en avkastning (ROI) på 382 % över tre år och skapar affärsnytta för över 20 miljoner USD enligt en undersökning från IDC*.

-       I takt med att företag använder Hadoop i allt högre utsträckning söker de efter lösningar som gör det enkelt att implementera applikationer som skapar nya affärsmöjligheter, säger Dave Jespersen, vice president of worldwide services, MapR Technologies. Med detta i åtanke har vi nu gjort det enklare att flytta till MapR. Vi vill göra det enkelt för kunder att byta system och använda den plattform som möter deras behov på bästa sätt. Den nya lösningen ”Quick Start Migration Service” är skapad för att göra det möjligt för företag att överföra sina data med minimal påverkan på applikationer och arbetsflöden.

Med Quick Start Migration Service slipper användarna nedtid och risken att förlora data. Lösningen upprätthåller systemdriften samtidigt som övergången till MapR utförs. Under migreringen kan MapRs unika funktioner för behovsbaserad tillgång till data, säkerhet och konvergering av applikationer implementeras.

Kundexempel:

Många kunder har sett fördelarna med att flytta till MapRs plattform:

• En stor finansiell institution med driftsatta applikationer i HBase vände sig till MapR för att få hjälp med sin big data-hantering. Efter en veckas utvärdering migrerade företaget från en konkurrerande Hadoop-plattform till MapRs plattform och har nu flera globala applikationer för realtidsanalys samtidigt som färre noder används och tydliga fördelar skapas tack vare den ökade prestandan.
  • Ett företag inom Marketing Automation genomförde en end-to-end migrering från en konkurrerande Hadoop-distributör till MapR på mindre än en vecka. Genom att dra nytta av MapRs konvergerade plattform har företaget nu den flexibilitet och prestanda som krävs för att kunna skapa innovativa lösningar till sina kunder.

MapR Quick Start Migration finns nu allmänt tillgänglig.

*För mer information om IDCs undersökning se här.

About MapR Technologies

MapR provides the industry's only converged data platform that integrates the power of Hadoop and Spark with global event streaming, real-time database capabilities, and enterprise storage, enabling customers to harness the enormous power of their data. Organizations with the most demanding production needs, including sub-second response for fraud prevention, secure and highly available data-driven insights for better healthcare, petabyte analysis for threat detection, and integrated operational and analytic processing for improved customer experiences, run on MapR. A majority of customers achieves payback in fewer than 12 months and realizes greater than 5X ROI. MapR ensures customer success through world-class professional services and with free on-demand training that 50,000 developers, data analysts and administrators have used to close the big data skills gap. Investors include Google Capital, Lightspeed Venture Partners, Mayfield Fund, NEA, Qualcomm Ventures and Redpoint Ventures. Connect with MapR on LinkedIn, and Twitter.