Hollywoodstjärnan Megan Fox frontar ny Marabouchoklad

Report this content

Marabou tar hjälp av en Hollywoodstjärna i lanseringskampanjen för sin senaste produkt. Skådespelerskan Megan Fox blir ansiktet utåt för den nya chokladen Starbar, en chokladbit med en kombination av hackade, rostade jordnötter, mjuk kola, crisp och mjölkchoklad.

STOCKHOLM, Sverige – 2012-03-13

Svenska Marabou adderar en ny stjärna till sitt produktsortiment – Starbar. Chokladbiten ska ta upp konkurrensen med matigare stycksaker som Snickers och Kexchoklad. För lanseringen tar man hjälp av Hollywoodstjärnan Megan Fox, Sverigeaktuell under våren med filmen Friends with Kids. I reklamkampanjen ges svenskar chansen att få tävla om en resa till Los Angeles för att träffa skådespelerskan. Genom ett antal webbfilmer uppmanar Megan svenskarna att imponera på henne för att visa hur gärna de vill få träffa stjärnan, som haft framträdande roller i bland annat Transformersfilmerna.

- Megan Fox är en av världens största kvinnliga filmstjärnor just nu och det är otroligt stort att hon jobbar med oss för lanseringen av Starbar i Sverige. Hon tyckte det var kul att låta svenskar visa världen vad de går för och älskade dessutom den nya chokladbiten, säger Gisela Jacobsson, Marketing Manager Pralines, Smallbites and Countlines.

Den deltagare som gör störst intryck på filmstjärnan får åka till USA för att skörda frukterna av sitt hårda arbete – exklusiv tid med Megan Fox på hennes hemmaplan i Los Angeles.

- Jag är väldigt exalterad över samarbetet med Starbar och jag är nyfiken på hur långt folk är beredda att gå för att imponera på mig och att få mig att skratta. Jag har höga förväntningar på vad de ska hitta på för att vi ska få en chans att ses, säger Megan Fox.

Den som vill träffa skådespelaren har film, text och bild till sitt förfogande och kan ladda upp sitt bidrag på www.nonutsnoglory.se. Kampanjen har redan väckt stort intresse, på bara några dagar har sidan haft mer än 80 000 besök. Det är Megan själv som avgör vem som får chansen att åka till Los Angeles och träffa henne genom att löpande kommentera och supporta de bidrag hon tycker är bäst. Hon tar även hjälp av svenska folket, som genom röstning har möjlighet att påverka valet av vinnaren. Vem som vinner Megan Fox gunst avgörs 28 mars.

Om Starbar:

Starbar är en ny choklad med en kombination av hackade, rostade jordnötter, mjuk kola, crisp och mjölkchoklad. Chokladbiten säljs i hela handeln och har rekommenderat pris cirka 7 kronor.

Om Megan Fox:

Amerikanskan Megan Fox gjorde sin första filmroll 2001

Hon fick sitt breda genombrott med filmen Transformers 2007

Hon har över 31 miljoner fans på Facebook

Är Sverigeaktuell med filmen Friends with Kids som har premiär i april

Kontakt:

Gisela Jacobsson, Marketing Manager Pralines, Smallbites and Countlines

Tel, 070 238 44 43 E-post, gjacobsson@kraftfoods.com

Om Kraft Foods

Kraft Foods bygger ett kraftfullt, globalt företag med fokus på snacking, och med en oslagbar portfölj av varumärken, som människor älskar. Med en årlig omsättning på cirka 54 miljarder dollar är vi världens näst största livsmedelsföretag, och vi gör produkter som miljarder konsumenter kan njuta av i cirka 170 länder.

I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, Gevalia, V6, Stimorol, Philadelphia, O’boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Kraft Foods (www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) är medlem av Dow Jones Industrial Average, Standards & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index och Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har cirka 1600 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida www.kraftfoodsnordic.com Kraft Foods, Smedbyv. 8, 194 86 Upplands Väsby,                  Tfn: 46 8 627 10 00. Fax 46 8 98 61 00.

Taggar: