Marabou + Forsman & Bodenfors = sant

Report this content

Marabou, som under året utnämnts till Sveriges mest älskade varumärke, och Forsman & Bodenfors, Sveriges mest meriterade reklambyrå, väljer att inleda ett långsiktigt samarbete. Marabou står inför en spännande resa, där en strategiskt och kreativt stark partner, med väldokumenterade resultat, blir väldigt central.

Stockholm 2012-07-04

-Vi som arbetar med Marabou känner stor glädje och passion för våra produkter och för Marabou som varumärke. Vi känner att vi i Forsman & Bodenfors har hittat en lika passionerad partner.  Forsman & Bodenfors har visat på stor förståelse för Marabou som varumärke, för vår kategori och affär samt för de möjligheter och utmaningar som vi står inför, berättar Hilda Björkman, Marknadschef Marabou.

Kraft Foods, som äger varumärket Marabou, avslutade samarbetet med INGO som sedan drygt 6 år varit Marabous reklambyrå. Under april månad började processen att hitta en ny byrå, en process som just avslutats.

- Att hitta en ny, övergripande strategisk kommunikationspartner för Marabou har varit en spännande, lärorik och intensiv process. Det har varit nyttigt att få nya ögon på vår affär och på Marabou som varumärke. Nu ser vi fram mot att tillsammans med Forsman & Bodenfors göra Marabou ännu starkare och än mer relevant för våra konsumenter.

Susanna Fagring, projektledare på Forsman & Bodenfors, kommenterar det nya samarbetet:

-Vi är så otroligt glada och stolta över att Marabou vill ha med vår byrå på en ny strategisk resa. Marabou är en del av den svenska folksjälen, ett gladare och mer uppriktigt varumärke får man leta efter. Nästan alla har en relation till varumärket och produkterna.

-Att Marabou själva känner en stark passion för sina produkter smittade snabbt av sig till oss under pitcharbetet. Hela byrån har ätit och pratat choklad under de senaste veckorna.

För ytterligare information, kontakta:

Hilda Björkman, Marketing Manager Marabou Talets and Marabou Brand

Tel. 0730-861654 E-post hbjoerkman@kraftfoods.com

Susanna Fagring, Account Director Forman & Bodenfors

Tel. 0733-75 79 19 E-post: susanna.fagring@fb.se

Om Kraft Foods

Kraft Foods bygger ett kraftfullt, globalt företag med fokus på snacking, och med en oslagbar portfölj av varumärken, som människor älskar. Med en årlig omsättning på cirka 54 miljarder dollar är vi världens näst största livsmedelsföretag, och vi gör produkter som miljarder konsumenter kan njuta av i cirka 170 länder.

I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, Gevalia, V6, Stimorol, Philadelphia, O’boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Kraft Foods (www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) är medlem av Dow Jones Industrial Average, Standards & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index och Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har cirka 1600 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida www.kraftfoodsnordic.com Kraft Foods, Smedbyv. 8, 194 86 Upplands Väsby, Tfn: 46 8 627 10 00. Fax 46 8 98 61 00.

Taggar:

Citat