Marabou lanserar chokladkort

Pralinaskar med budskap

Att svensken är förtjust i choklad är ingen hemlighet. Varje år äter vi ungefär åtta kilo choklad per person och den största delen konsumeras under jul- och påsktid. Nu lanserar Marabou ett nytt pralinkoncept som gör det möjligt att fira fler tillfällen i vardagen. Med de nya askarna kan man både ge bort något gott och samtidigt uttrycka en känsla. I början av året introduceras tre pralinaskar med budskapen; Med Kärlek, Grattis och Tack.

- Vi vill göra det enklare för svenska folket att uttrycka sina känslor. Varför vänta in en speciell dag för att uppmärksamma en person när man kan göra det vilken dag som helst? Med dessa askar kan man sprida små glädjeskurar varje dag, säger Gisela Jacobsson, Marketing Manager Pralines, Smallbites and Countlines.

Askarna passar exempelvis då man vill gratulera någon, som kärleksgåva, eller när som helst då man vill tacka någon. Till exempel för att någon tagit in posten, hjälpt till med barnpassning eller som tack för att du är som du är. Marabous förhoppning är att askarna kan användas som ett nytt sätt att ge personliga hälsningar, istället för exempelvis grattis- eller tackkort.

- Vi är väldigt glada över att lansera vårt folkkära Marabou mjölkchoklad i pralinsegmentet. Vi har använt den goda smaken i vår mjölkchoklad och paketerat den tillsammans med olika budskap, säger Gisela Jacobsson, Marketing Manager Pralines, Smallbites and Countlines.

Marabous karaktäristiska mjölkchoklad används som bas i samtliga tre askar och kombineras med olika fyllningar. Med Kärlek är hjärtformade praliner med nougatfyllning, Grattis är klöverformade praliner med tryffelfyllning och Tack är blomformade praliner med vaniljfyllning. Askarna blir en del av det ordinarie Marabousortimentet och finns i handeln i början av året.

Kontakt:

Gisela Jacobsson, Marketing Manager Pralines, Smallbites and Countlines

Tel, 070 238 44 43 E-post, gjacobsson@kraftfoods.com

Om Kraft Foods

Kraft Foods bygger ett kraftfullt, globalt företag med fokus på snacking, och med en oslagbar portfölj av varumärken, som människor älskar. Med en årlig omsättning på cirka 49 miljarder dollar är vi världens näst största livsmedelsföretag, och vi gör produkter som miljarder konsumenter kan njuta av i cirka 170 länder.

I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, Gevalia, V6, Stimorol, Philadelphia, O’boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Kraft Foods (www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) är medlem av Dow Jones Industrial Average, Standards & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index och Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har cirka 1600 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida www.kraftfoodsnordic.com Kraft Foods, Smedbyv. 8, 194 86 Upplands Väsby, Tfn: 46 8 627 10 00. Fax 46 8 98 61 00.

Taggar:

Citat

Vi är väldigt glada över att lansera vårt folkkära Marabou mjölkchoklad i pralinsegmentet. Vi har använt den goda smaken i vår mjölkchoklad och paketerat den tillsammans med olika budskap.
Gisela Jacobsson, Marketing Manager Pralines, Smallbites and Countlines