Stockholmarna hejar på Portugal om Sverige åker ur EM

Report this content

Var tredje (31 %) stockholmare hejar på Portugal och 30 procent på Spanien om Sverige skulle åka ur fotbolls EM, enligt en ny undersökning beställd av Marabou. Värdlandet Ukraina är också ett lag som stockholmarna hejar extra mycket på om det egna landslaget får lämna turneringen. Svaren skiljer sig från majoriteten svenskar som främst hejar på Danmark, England och Tyskland. Men även om Sverige inte skulle nå ända fram på fredag vill Marabou fortsätta EM-festen och uppmanar alla svenska supporters att vinna slaget på läktaren och vara med och bilda EM-turneringens största digitala hejarklack.

Om Sverige åker ut mot England vill vi ändå ge vårt stöd till de svenska kämparna genom att tillsammans med svenska folket bilda världens största hejarklack på nätet. Sedan lägger vi stockholmare hoppet till Portugal som har en bra chans att gå vidare i EM efter gårdagens vinst mot Danmark, säger Hilda Björkman, Marketing Manager Marabou Tablets and Nordic Premium.

Sverige har en tuff grupp i EM. Men fotbollsfesten slutar inte om Sverige skulle slås ut. Enligt en undersökning beställd av Marabou hejar 31 procent av svenskarna på Portugal om Sverige åker ur EM. Ett Portugal som förlorade mot Tyskland i första matchen men slog Danmark i andra matchen. Därmed har Portugal en bra chans att gå vidare inför sista gruppspelsomgången mot Holland. Intressant är att många svenskar även hejar på England som får 22 procent av rösterna och på Tyskland som får 15 procent av rösterna.

Heja Sverige – Världens största digitala hejarklack
Oavsett hur det går för det svenska fotbollslandslaget är Marabou stolta över deras insats. Marabou vill därför samla alla svenska supportrar i världens största digitala hejarklack. Genom att gå med i klacken visar man sitt stöd och är med och delar fotbollsglädjen tillsammans med sina vänner. Oavsett vilket land man håller på om Sverige skulle åka ut. Hejarklacken finns på www.supportersoffan.se.

* Snabba Svar, 2012-06-07, 1034 personer mellan 18-70 år fick frågan ”Tänk dig att Sverige åker ur EM. Vilka två lag skulle du heja på i stället för Sverige?”

Kampanjinfo

• Beställare: Hilda Björkman och Cecilia Lindau, Kraft Foods
  • Webbyrå: Gimlet
  • PR-byrå: Prime
  • Reklambyrå: Ingo
  • Butiksbyrå: Klirr
  • Mediebyrå: Starcom

Kontakt:

Hilda Björkman

46 (0)730 87 16 54

hbjoerkman@kraftfoods.com

Om Kraft Foods

Kraft Foods bygger ett kraftfullt, globalt företag med fokus på snacking, och med en oslagbar portfölj av varumärken, som människor älskar. Med en årlig omsättning på cirka 54 miljarder dollar är vi världens näst största livsmedelsföretag, och vi gör produkter som miljarder konsumenter kan njuta av i cirka 170 länder.

I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, Gevalia, V6, Stimorol, Philadelphia, O’boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Kraft Foods (www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) är medlem av Dow Jones Industrial Average, Standards & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index och Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har cirka 1600 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida www.kraftfoodsnordic.com Kraft Foods, Smedbyv. 8, 194 86 Upplands Väsby, Tfn: 46 8 627 10 00. Fax 46 8 98 61 00.

Taggar: