Glenn Strömberg Collection och Marbodal bygger varumärke

Report this content

Högaktuelle fotbollslegenden, sportkommentatorn under EM och matälskaren Glenn Strömberg inleder ett samarbete med köksleverantören Marbodal.

-          Precis som vi älskar Glenn Strömberg kök och allt det står för med värme, gemenskap och glädje. Att få samarbeta med en så folkkär och karismatisk person känns jätteroligt. Kopplingen mellan Marbodal och Glenn Strömberg har vi i Glenns italienska delikatesser, som han säljer under varumärket Glenn Strömberg Collection (GSC),  säger Axel Karlsson, marknadschef för Nobia Svenska kök AB där Marbodal ingår som ett varumärke.

Marbodal är marknadsledande inom kök på den svenska marknaden. För att positionera sig ännu tydligare har man valt att ha extra fokus på det stora, lantliga köket där umgänge står i fokus. Man kallar sin lantliga serie Cottage. I linje med positioneringsarbetet vill Marbodal lyfta varumärket till att handla om så mycket mer än köksluckor och köksbänkar.

-          Ett kök ska vara ett rum att umgås i. Med våra kök vänder vi oss till välkomnande och varma människor som gillar att bjuda hem vänner och umgås i sitt kök. I vår serie Cottage ser vi framför oss hur familj och vänner umgås och stannar kvar i köket även efter att man har lagat färdigt maten och ätit upp. Och just så vill även Glenn Strömberg att köket ska användas.

Glenn Strömberg, bosatt i Italien sedan 1984, lanserade sin kollektion Glenn Strömberg Collection (GSC) av pasta och delikatesser från Italien redan år 2006. Idag finns produkterna ute hos flera av de stora matvarukedjorna.

-          När jag träffar mina italienska vänner börjar vi ofta i vardagsrummet. Efter en timme tittar jag mig omkring och ser att jag är ensam i rummet. Alla andra är i köket och testar och smakar och pratar och provar. Så köket för dem är inte bara den bästa matlagningen det är också ett ruskigt bra ställe att umgås i och det har jag tagit med mig från Italien. Marbodal vill förmedla samma goa känsla runt köket och därför har jag valt att samarbeta med dem, säger Glenn Strömberg.

Samarbetet, som blev klart i början av juni, kommer att innebära att GSC finns med i Marbodals framtida kampanjer. Utöver att synas i annonskampanjer, kommer Glenn Strömberg även att bidra till att bygga varumärke på hemsida och i de sociala medierna och vara ett dragplåster ute hos Marbodals återförsäljare och egna butiker, där han även får tillfälle att marknadsföra sina egna produkter.

-          Det här är ett win-win-samarbete där GSC får synas med sina produkter i våra marknadsföringskanaler och där vi får hjälp av Glenn Strömberg Collection att bygga ett folkkärt varumärke och lyfta fram köket som den umgängesplats vi så gärna vill se att det är, säger Axel Karlsson.

För ytterligare information och bilder:

Bilder laddas ner från: http://www.marbodal.se/om-marbodal/press-extranatet/bildbank/katalog-2012/

Axel Karlsson, marknadschef Nobia Svenska Kök AB
Telefon 0502- 17 152
axel.karlsson@nobia.com
www.marbodal.se

Pär Nettleblad, ansvarig för Glenn Strömberg Collection (GSC)
pintopedro@live.se (mail under sommaren)
par@glennstrombergcollection.se
www.glennstrombergcollection.se

Om Marbodal
Marbodal AB i Tidaholm är marknadsledare på kök och erbjuder kök inom stilarna Cottage, Classic och Modern. Flera av köken är Svanenmärkta. Huvuddelen av försäljningen sker genom en egen säljorganisation till bygghandeln, byggentreprenörer och husfabriker i Sverige och Norge. Företaget ingår i Nobiakoncernen, Europas ledande köksinteriörföretag.

Om Glenn Strömberg Collection (GSC)
Jag älskar att njuta av det liv som bara blir bättre och bättre för varje dag och har verkligen lärt mig att uppskatta vardagen. I den ingår som bekant mat, vilket är en stor passion för mig och de flesta italienare. Idén till Glenn Strömberg Collection är att dela med mig av vad världens bästa kök har att erbjuda i form av italienska delikatesser, gjorda på de bästa råvaror och med högsta möjliga kvalitet.

Buono Appetito/

Taggar: