Marbodal lanserar Plus - köksglädje med platsbyggd känsla

Report this content

Marbodal fortsätter att bygga genuin köksglädje. I höst lanserar de ett helt nytt koncept som förmedlar känslan av ett platsbyggt kök. Den nya serien går under namnet Plus och lanseras som utförande till några av Marbodals mest populära kök: Lindö, Form och Arkitekt Plus. Den nya Plusserien innebär att man kan få ett kök med flera estetiska detaljer i både lantlig och modern stil.

- Med våra Pluskök vänder vi oss till konsumenter som vill ha det lilla extra i sitt kök och som är måna om estetiska detaljer, hantverkskänsla och kvalitet. Plusköken ger en fin och effektfull inramning av lådor och luckor och kunden kommer så nära upplevelsen av ett platsbyggt kök som möjligt. Vi har märkt ett stort intresse för den här typen av kök och det känns roligt att kunna erbjuda utförandet till både lantliga och moderna kök och dessutom till ett pris som är rimligt för en stor mängd konsumenter, säger Johanna Wirsén, kommunikationsansvarig hos Marbodal.

För Marbodal, som är en av de största aktörerna inom kök i Sverige, blir lanseringen av Plus en stor satsning. Lanseringen ligger helt i linje med företagets vision att skapa köksglädje under parollen ”Med plats för livet”. Köket är den alltid återkommande samlingsplatsen och alla Marbodals kök är gjorda för att skapa trivsel samtidigt som de har fokus på kvalitet och hantverk.

- Med våra Pluskök får kunden ett unikt kök med äkta möbelkänsla, som bottnar i Marbodals snart 90 år långa hantverkstradition och erfarenhet som köksbyggare. Här fokuserar vi på kök som ger en platsbyggd känsla och som samtidigt är utvecklat med fokus på att vara lätt att montera och anpassa till olika kökslösningar, säger Johanna Wirsén.

Plus börjar säljas vecka 36 och finns som utförande till köken Lindö, Form och Arkitekt Plus i MDF i målade kulörer.

Länk till högupplösta bilder: http://www.marbodal.se/om-marbodal/press-extranatet/bildbank/marbodal-plus/

Lindö Plus
Ett romantiskt och lantligt kök med spegellucka av målad MDF. Vitrinlucka med spröjs och antikglas alternativt flätad fyllning eller krysspröjs.
Luckutförande: Vit, crème, ljusgrå, canvas och kritvit.
Ca-pris 174.300 kr (exkl vitvaror)

Arkitekt Plus
Ett modernt kök med släta luckor av MDF med svagt rundad kant. Vitrinlucka med klart eller frostat glas.
Luckutförande: Vit, kritvit, canvas och ljusgrå.
Ca-pris 97.400 kr (exkl vitvaror)

Form Plus
Ett lantligt kök med ramlucka av MDF. Vitrinlucka med klart eller frostat glas alternativt krysspröjs.
Luckutförande:
Vit, crème, ljusgrå och kritvit.

För ytterligare information och bilder:

Johanna Wirsén, kommunikations- och pressansvarig på Marbodal
johanna.wirsen@marbodal.com
Mobil: 070-335 51 54

Länk till högupplösta bilder:  http://www.marbodal.se/om-marbodal/press-extranatet/bildbank/marbodal-plus/

Om Marbodal
Marbodal  i Tidaholm har funnits på den svenska köksmarknaden sedan 1924 och är idag det främsta köksföretaget  i Sverige. Marbodal erbjuder kök inom stilarna Cottage, Classic och Modern. Flera av köken är Svanenmärkta.  Huvuddelen av försäljningen sker genom Marbodalbutiker,  bygghandeln, och husfabriker i Sverige. Marbodal är ett av flera välkända varumärken inom Nobiakoncernen, Europas ledande köksinteriörföretag.

Taggar: