Inbjudan till mat- och dryckesmässan Goda Smaker på Elmia

Report this content

Media hälsas varmt välkommen att besöka mat- och dryckesmässan Goda Smaker den 7 mars.
Goda Smaker är en renodlad branschmässa och ett unikt tillfälle att ta del av nyheter och trender inom café- och restaurangbranschen.
Dessutom tävlar några av regionens mest framstående kockar på scen i Goda Kocken. Kom och följ kampen!

Matlagningstävlingen Goda Kocken kommer att avgöras live på en scen under mässan. Tre kockar har till uppgift att laga en trerättersmeny under en bestämd tid. Vilka råvaror de ska jobba med får de reda på i startögonblicket (14.00).

De tre kockarna som gör upp om titeln är:

• Fredrik Ekelund, Restaurang Skyline, Linköping
  • Marcus Johansson, Hotell Waxblekargården, Eksjö
  • Mangus Engstrand, Gröna Stugan, Kalmar

Domare och tävlingsledare är den välmeriterade kocken Alexandra Zazzi.

Goda Smaker arrangeras av Mårdskog & Lindkvist Matgrossisten och är den största i sitt slag i denna region. Hit kommer stora delar av restaurangbranschen i Småland, Östergötland och Västergötland för att få kunskap och inspiration.

Plats: Elmia, Jönköping, Hall C (ingång från Kongresshuset)
Tid: Mässan håller öppet 13–19.
Program: Goda Kocken inleds med en presentation kl 14.00 och kockarna startar sedan matlagningen kl 14.40. Klockan 17.15 ca är det prisutdelning.

För mer information, kontakta:
Lars-Göran Hall, marknadschef
Mårdskog & Lindkvist Matgrossisten
070–342 86 42.

Mårdskog & Lindkvist – Matgrossisten är den lokala leverantören i Sydsverige. Vi har kontor och lager i Jönköping, Norrköping och Kalmar och i sortimentet finns ca 8 000 artiklar och några tusen till kan vi leverera om vi bara får några dagar på oss. Närhet till kunderna ger hög servicenivå och korta transporter, vilket ligger helt i linje med vår miljöpolicy. Sedan februari 2016 är vi EU-ekologiskt certifierade.

Taggar: