Mårdskog & Lindkvist Matgrossisten rekryterar ny marknadschef – satsar på hållbarhet och tillväxt

Report this content

Mårdskog & Lindkvist Matgrossisten AB har ny marknadschef. Efter 20 år på ”utflykt” är Jan Jonsheim tillbaka.
– Det känns fantastiskt kul att vara hemma igen. Vi har en väldigt spännande resa framför oss här på Mårdskog, säger Jan som tillträdde sin tjänst i augusti.

Mårdskog & Lindkvist Matgrossisten är företaget som vuxit till en av regionens stora leverantörer till restaurangbranschen. Med utgångspunkt från Jönköping, Norrköping och Kalmar servar Mårdskog drygt 1000 restauranger och caféer med allt vad de behöver i råvaror, non food och drycker.

Lars-Göran Hall som under många år varit företagets marknadschef, går nu i pension och hans plats tar alltså Jan Jonsheim, ett synnerligen välmeriterat namn i branschen. Jonsheim kommer senast från en chefstjänst inom Haugen-Gruppen.
– Lars-Göran har gjort ett väldigt gott jobb och vi har varit mycket noga när vi har rekryterat ersättaren. Jag är helt övertygad om att Jan Jonsheim är helt rätt person att leda företagets sälj- och marknadsarbete in i nästa fas, säger Thommy Mårdskog, huvudägare i familjeföretaget Mårdskog & Lindkvist Matgrossisten.

Företaget har nu målet att växa ytterligare. En viktig del i det arbetet är att utveckla den så här långt framgångsrika satsningen på närproducerade råvaror och produkter.
– Det känns väldigt spännande att få vara en del i Mårdskog & Lindkvist Matgrossistens framtida resa. Vi har alla förutsättningar att lyckas med våra ambitioner. Det lokalproducerade erbjudandet går hand i hand med att jobba med hållbarhet. Det ska vi ha stort fokus på, säger Jan Jonsheim.

För mer information:
Jan Jonsheim, 070-600 70 13

Mårdskog & Lindkvist Matgrossisten är den lokala leverantören i Sydsverige. Vi har kontor och lager i Jönköping, Norrköping och Kalmar och i sortimentet finns ca 8 000 artiklar och några tusen till kan vi leverera om vi bara får några dagar på oss. Närhet till kunderna ger hög servicenivå och korta transporter, vilket ligger helt i linje med vår miljöpolicy. Sedan februari 2016 är vi EU-ekologiskt certifierade.

Taggar: