Årets Employer Branding Manager jobbar på Marginalen Bank

Företaget Universum har utsett Marginalen Banks HR-chef, Elenor Åslund till Årets Employer Branding Manager. Varje år delar de ut pris till människor och organisationer som varit framgångsrika med att bygga och kommunicera ett starkt employer brand.

Vinnarna utses av en jury bestående av personer med stor kännedom om marknaden och insyn i de aktuella företagen och organisationerna. Universums motivering lyder:

”Denna person har på ett mycket föredömligt sätt startat upp employer branding arbetet inom sitt företag. Hon har genom detta arbete på kort tid nått tydliga och starka resultat. Hon har i detta arbete också engagerat ledningen vilket skapat engagemang. I sitt val av intervjupersoner har hon haft en stor portion fingertoppskänsla vilket resulterat i en tydlig bild bland ekonomstudenterna över vilka möjligheter som finns inom företaget. Hon är därför en stor inspirationskälla och förebild för många andra. Universum Communications vill därför nominera Eleonor Åslund till Årets employer branding manager 2017.”

-Jag är mycket glad och stolt över utmärkelsen och att vårt arbete uppmärksammans, säger Eleonor Åslund, HR-chef. I arbetet med employer branding har hela företaget varit engagerade på olika sätt. Vi har mött studenter och unga människor i olika forum, och genom att erbjuda praktikplats har vi gett unga akademiker samt nyanlända en fot in i arbetslivet. Jag tror att det arbetet tillsammans med att vi har påbörjat en spännande digital resa för att enklare möta kunder och medarbetare, har lett till ett engagemang som också bidrar till vår framgång.

Följ vår employer branding-resa på LinkedIn.