Bankkoncernen Marginalen Bank publicerar årsredovisning för 2018

Årsredovisningen, som även innehåller en hållbarhetsrapport, finns att ladda ner på Marginalen.se under finansiell information.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Marginalen Bank Bankaktiebolag (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnas för offentliggörande den 3 april kl.15.

Marginalen Bank Bankaktiebolag (publ) ”Marginalen Bank” erbjuder lån-, spar- och betaltjänster till privatpersoner och företag samt förmedlar låne- och betalskyddsförsäkringar till privatpersoner. Dotterbolagen Sergel Finans AB, Sergel Finans Oy samt Sergel Finans AS äger och förvärvar fordringsportföljer i Sverige, Finland och Norge. I bankkoncernen arbetar cirka 350 medarbetare i Stockholm, Borås och Sundsvall. Banken ägs av moderbolaget Marginalen AB och ingår i ESCO Marginalens konsoliderade situation. I Marginalen AB koncernen erbjuds också tjänster inom ekonomiadministration, lön och HR samt inkasso och juristtjänster. Marginalen Bank står under Finansinspektionens tillsyn och bankens konton omfattas av den statliga insättningsgarantin. Verksamheten är certifierad enligt ISO 9001:2015.

Anders Karlström, informationschef, +46 707353677, anders.karlstrom@marginalen.se