Marginalen Bank lanserar attraktivt sparkonto – Buffertkontot ger bonusränta för långsiktigt sparande

Marginalen Bank lanserar ett sparkonto med en generös ränta för den aktiva spararen. Och den som är beredd att avsätta ett lite större belopp och är långsiktig får dessutom en bra bonus. Den så kallade grundräntan är satt till 0,5 procent. Den som sparar över 50 000 kronor under tolv månaders tid får ytterligare 0,25 procent i bonusränta, och det på hela beloppet.

Grundräntan påräknas kontot och kapitaliseras vid årsskiftet. Bonusräntan påräknas hela beloppet efter att summan på kontot överstiger gränsen om 50 000 kronor, och förutsätter att man har beloppet över gränsen under tolv månader.

– Med det nya Buffertkontot visar Marginalen Bank än en gång att vi står på spararnas sida. De får en mycket bra ränta i tider när många konton inte ger någon ränta alls, och den som är beredd att spara mer får dessutom en attraktiv bonusränta, säger Haris Serhatlic, marknadschef för Marginalen Bank, och fortsätter:

– Buffertkontot är ett resultat av att vi har lyssnat på kundernas behov. Därför är vi övertygade om att de kommer uppskatta det.

Marginalen Banks Buffertkonto har inga begränsningar vad gäller antalet uttag.

Marginalen Bank Bankaktiebolag erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga tjänster inom områdena låna, spara, betala och försäkra. Marginalen Bank är moderbolag i en koncern som bildades i samband med att dotterbolagen Sergel Finans AB, Sergel Finans Oy samt Sergel Finans AS förvärvades från Telia Company i juni 2017. Dotterbolagen äger och förvärvar kreditportföljer i respektive land. Marginalen Bankkoncernen har cirka 300 medarbetare fördelade på kontor i Borås, Skellefteå, Stockholm och Sundsvall. Marginalen Bank som ägs av moderbolaget Marginalen AB är certifierat enligt ISO 9001:2015 och står under Finansinspektionens tillsyn. Samtliga inlåningskonton omfattas av den statliga insättningsgarantin.

Haris Serhatlic, marknadschef, tel +46701721736, haris.serhatlic@marginalen.se
Anders Karlström, informationschef, tel +4670773536, anders.karlstrom@marginalen.se