Marginalen Bank öppnar Sveriges billigaste pizzeria tillsammans med Jimmy Guo - under årets fattigaste dagar

Efter en kostsam jul- och nyårshelg brukar dagarna innan löning i januari ses som årets absolut fattigaste. Många gräver djupt i skafferiet och försöker koka soppa på en spik. Lyx och extravagans gör sig icke besvär under denna gråa tid. Därför öppnar Marginalen Bank Sveriges billigaste pop-up pizzeria i centrala Stockholm.

För endast 10 kr serveras nytänkande pizzor signerade och tillagade av kokboksförfattaren och matkreatören Jimmy Guo, känd från Sveriges mästerkock 2022. Restaurangbesökarna kan vänta sig annorlunda smaker och ingredienser, bland annat står pizza med pekinganka på menyn.

- Det fina med pizza är att det är ett hantverk som förädlar något så enkelt som mjöl och vatten till något fantastiskt. Jag har experimenterat med spännande smaker inspirerade av det kinesiska köket för att ge besökarna en helt ny upplevelse av pizza, säger Jimmy Guo.

Marginalen Bank vill ljusa upp tillvaron under årets fattigaste dagar och hoppas att upplevelsen ska ge besökarna extra marginal att ta sig genom de sista dagarna innan löning.

- Vi är glada över att presentera våra pizzor, speciellt framtagna tillsammans med Jimmy Guo. Att öppna en pizzeria är kanske inte det första man tänker att en bank ska göra, men det är viktigt för oss att hjälpa till med att öka marginalerna i människors vardag. Vi hoppas att denna upplevelse ska ge besökarna glädje och inspiration nu när den behövs som mest, säger Emma Glennow, Head of Brand & Innovation på Marginalen Bank.

För den som är nyfiken gäller det att vara snabb - pizzerian är nämligen bara öppen under två dagar precis innan löning, den 23 och 24 januari.

Om Marginalen Pizza pop-up:

Var: Pazzi Vasastan, Kungstensgatan 60 i Stockholm

När: 23-24 januari kl. 11.30-14.00

Kock: Jimmy Guo

Pris: 10 kr per person

Marginalen Bank Bankaktiebolag erbjuder några av marknadens bästa sparkonton, kort, försäkringar och olika typer av finansiering till människor och företag. Med ambition att skapa större marginaler i kundens vardag, är Marginalen Bank med och uppfyller mål och drömmar. Genom att skapa ekonomiskt försprång för människor och företag som söker en bank och en partner som inte bara tittar på siffror, utan lika mycket på idéer och framtid – är Marginalen Bank också med och bidrar till en bättre värld. Marginalen Bankkoncernen har 300 medarbetare fördelade på kontor i Stockholm och Skellefteå. Marginalen Bank Bankaktiebolag är certifierat enligt ISO 9001:2015 och står under Finansinspektionens tillsyn. Samtliga inlåningskonton omfattas av den statliga insättningsgarantin.

För ytterligare information:
Anders Karlström, Informationschef, +46 707 735 36 77, anders.karlstrom@marginalen.se