Marginalen Bank presenterar en ny visuell identitet och logotyp

Marginalen Bank går nu in i en ny fas och lanserar en ny visuell identitet och ny logotyp för att positionera sig för framtiden. Kärnan i den nya identiteten är Marginalen Banks syfte – att skapa ekonomiskt försprång för människor och företag. Med Marginalen på deras sida.

” Att förbättra marginalerna för våra kunder ligger i vårt DNA. Under våra snart 11 år har vi sett ungefär likadana ut, något som vi nu har utvecklat för att tydliggöra visionen bakom Marginalen Bank, säger Ewa Glennow, VD och fortsätter:

Vårt nya visuella koncept utgår från namnet Marginalen Bank och bygger på att ta ägandeskap över ordet marginalen i en visuell och kommunikativ värld. Vi skapar spännande lösningar där vi i olika uttryck använder oss av marginalen och vår röda färg. Alltid för att visa att kunden med ökade marginaler snabbare når sina mål”.

Den visuella identiteten kan ses i sin helhet på marginalen.se och i Marginalen Banks app.

Marginalen Bank Bankaktiebolag erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga tjänster inom områdena låna, spara, betala och försäkra. Marginalen Bank är moderbolag i en koncern som bildades i samband med att dotterbolagen Sergel Finans AB, Sergel Finans Oy samt Sergel Finans AS förvärvades från Telia Company i juni 2017. Dotterbolagen äger och förvärvar kreditportföljer i respektive land. Marginalen Bankkoncernen har cirka 300 medarbetare fördelade på kontor i Borås, Skellefteå, Stockholm och Sundsvall. Marginalen Bank, som ägs av moderbolaget Marginalen AB, är certifierat enligt ISO 9001:2015 och står under Finansinspektionens tillsyn. Samtliga inlåningskonton omfattas av den statliga insättningsgarantin.

Haris Serhatlic, marknadschef, tel +46701721736, haris.serhatlic@marginalen.se
Anders Karlström, informationschef, tel +4670773536, anders.karlstrom@marginalen.se