Marginalen Bank senarelägger potentiell emission av primärkapital på grund av marknadsvolatilitet

Marginalen Bank Bankaktiebolag (publ) har beslutat att senarelägga sin övervägda primärkapitaltransaktion på grund av COVID 19 och dess effekter på marknadsvolatiliteten.

Marginalen Bank är tacksam för att investorer har visat intresse och investerad tid och återkommer i sinom tid.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Marginalen Bank Bankaktiebolag ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnas för offentliggörande den 11 mars kl.12.00.

För ytterligare information:

Marginalen Bank Bankaktiebolag (publ) ägs av Marginalen AB och ingår i ESCO Marginalens konsoliderade situation samt står under Finansinspektionens tillsyn. Marginalen Bank, som är certifierade enligt ISO 9001:2015, erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort och försäkring. Marginalen Banks sparkonton omfattas av den statliga insättningsgarantin. I koncernen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen Bank är ett moderbolag i en koncern som bildades i samband med att dotterbolagen Sergel Finans AB (Sverige), Sergel Finans Oy (Finland) samt Sergel Finans AS (Norge) förvärvades från Telia Company i juni 2017. Finansbolagen äger och förvärvar kreditportföljer i respektive land. Marginalen Bank har cirka 350 medarbetare fördelade på kontor i Stockholm, Borås och Sundsvall.