• Marginalen Bank/

Marginalen Banks ultimata moderbolag, ESCO Marginalen, erhåller ett aktieägartillskott om SEK 241,8 miljoner för att stärka eget kapital och kapitalbasen

ESCO Marginalen AB (publ) (”ESCO Marginalen”), som indirekt äger samtliga aktier i Marginalen Bank Bankaktiebolag (”Marginalen Bank”), meddelar att de idag har erhållit ett ovillkorat aktieägartillskott om SEK 241,8 miljoner, genom tillskott av värdepapper från dess ägare. Aktieägartillskottet förbättrar ESCO Marginalen-koncernens eget kapital och övergripande kapitalbas.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Marginalen Bank Bankaktiebolag ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnas för offentliggörande den 20 december 2023 kl. 11:00

Adnan Hadziosmanovic, Finanschef, +46 702 563 200 adnan.hadziosmanovic@marginalen.se

Om Marginalen Bank Bankaktiebolag
Marginalen Bank Bankaktiebolag erbjuder några av marknadens bästa sparkonton, kort, försäkringar och olika typer av finansiering till människor och företag. Med ambition att skapa större marginaler i kundens vardag, är Marginalen Bank med och uppfyller mål och drömmar. Genom att skapa ekonomiskt försprång för människor och företag som söker en bank och en partner som inte bara tittar på siffror, utan lika mycket på idéer och framtid – är Marginalen Bank också med och bidrar till en bättre värld. Marginalen Bankkoncernen har 300 medarbetare fördelade på kontor i Stockholm, Skellefteå och Hudiksvall och ägs av Marginalen AB, som i sin tur ägs av ESCO Marginalen. Marginalen Bank Bankaktiebolag är certifierat enligt ISO 9001:2015 och står under Finansinspektionens tillsyn. Samtliga inlåningskonton omfattas av den statliga insättningsgarantin.