Pressinbjudan till JärvaveckanHur kommer robotarna att förändra svensk arbetsmarknad?

Kom till Järvaveckan och lyssna till Fredrik Löfgren, robotutvecklare sedan barnsben och AI-expert, om hans framtidsvision om hur den svenska arbetsmarknaden kommer att förändras när de humanoida robotarna gör sitt intåg.

Vem är egentligen den nya samhällsmedborgaren - den humanoida roboten – och vilken roll kommer den att få i det svenska samhället? Inom vilka områden kan robotarna göra skillnad och förbättra människors livskvalitet? Hur kommer framtidens arbetsmarknad att förändras och vilka nya jobb kommer att skapas?

Lyssna även till dagens moderator Lisa Paulsson, chief acceleration officer på Marginalen Bank, som presenterar bankens nya medarbetare humanoiden M1 och om hur företag ska förhålla sig till den nya resursen på den svenska arbetsmarknaden.

Hör även M1 berätta om en dag på jobbet.

Därefter följer frågor och diskussion.

Välkomna!

__________________________________________________________________________________

Tid: 15 juni, kl. 16-17

Plats: Seminarietält 2, Järvaveckan

Anmälan till seminariet görs till: anders.karlstrom@marginalen.se, +46707353677

Marginalen Bank erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort och försäkring. I Marginalenkoncernen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen Bank har cirka 320 medarbetare fördelade på kontor i Stockholm, Borås och Sundsvall. Marginalen Bank ägs av moderbolaget Marginalen AB och har systerbolag i Lettland och Litauen. I Marginalenkoncernen arbetar cirka 650 medarbetare. Marginalen Bank står under Finansinspektionens tillsyn och omfattas av insättningsgarantin.