PressinbjudanSmåföretagens finansieringsutmaningar – nya insikter och tänkbara lösningar

Välkommen till ett seminarium i Almedalen som handlar om finansieringsutmaningen bland svenska småföretag. Inom vilka branscher är finansieringsfrågan särskilt svår? Går det att öka företagandet bland minoritetsgrupper? Och hur lotsar man företagarna för att de ska få den hjälp de behöver?

En ny forskningsrapport i ämnet finansiering bland företagare presenteras. Därefter samtalas om nya tänkbara lösningar och reformer som behövs för att underlätta för företag att få finansiering för tillväxt och utveckling.

Medverkar gör:

Anders Bornefalk, Nationalekonom, Svenskt Näringsliv
Günther Mårder, VD, Företagarna
Harry Goldman, VD, Nyföretagarcentrum
Helena Lindahl, Ledamot, Näringslivsutskottet, Centern, Riksdagen
Sally Moradi, Entreprenör och grundare, Moradi Partners
Gabriel Karlberg (moderator), Affärsutvecklare Företag, Marginalen Bank

Tid: 2 juli kl. 11.00-12.00
Plats: Almedalen Bredgatan 4

anders.karlstrom@marginalen.se, +46707353677

­–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Marginalen Bank erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort och försäkring. I Marginalenkoncernen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen Bank har cirka 320 medarbetare fördelade på kontor i Stockholm, Borås och Sundsvall. Marginalen Bank ägs av moderbolaget Marginalen AB och har systerbolag i Lettland och Litauen. I Marginalenkoncernen arbetar cirka 650 medarbetare. Marginalen Bank står under Finansinspektionens tillsyn och omfattas av insättningsgarantin.