Ving väljer Marginalen Bank som partner för Swish

Marginalen Bank har fått förtroendet att tillhandahålla Swish åt Ving. Samarbetet innebär att Vings kunder nu kan betala sina resor med Swish.  Marginalen Bank säkerställer att betalningarna går igenom snabbt och säkert till Ving.

- Vi är mycket stolta över att Ving väljer oss som bank och partner i samband med att de erbjuder Swish-betalningar till sina kunder. Det ligger i vårt DNA att förenkla den ekonomiska vardagen både för privatpersoner och företag, något som vi gör i dubbel bemärkelse genom detta samarbete, säger Haris Serhatlic, marknadschef på Marginalen Bank.

Swish gör det möjligt för företag, organisationer och föreningar att erbjuda sina kunder eller medlemmar att betala med Swish antingen i fysisk butik, på webben eller via en app.

- Vi är glada att äntligen kunna erbjuda smidiga Swishbetalningar via Marginalen Bank. Vi vet sen tidigare att det verkligen är något som efterfrågas av våra kunder, inte minst vid mindre köp av tillvalsprodukter, som nu blir ännu enklare, säger Claes Pellvik Kommunikationschef Ving.

Om Ving
Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Marginalen Bank brinner för att förbättra marginalerna för sina cirka 300 000 kunder, både företag och privatpersoner. Tillsammans är vi cirka 300 medarbetare som arbetar för att förenkla våra kunders ekonomiska vardag med tjänster inom lån och finansiering, sparande, betalningar och försäkringar.  Marginalen Bank står under Finansinspektionens tillsyn, omfattas av insättningsgarantin och är ISO-certifierade. Marginalen Bank ägs av Marginalen AB.

Haris Serhatlic, marknadschef, tel +46701721736, haris.serhatlic@marginalen.se
Anders Karlström, informationschef, tel +4670773536, anders.karlstrom@marginalen.se