Gratis iPhone-app hjälper chefer hålla ett öga på intäkterna

Report this content

Konsultbolaget Mark Red släpper Analyze This!, en gratis applikation till iPhone, som gör det möjligt för företagsledningen att alltid hålla koll på de viktigaste mätetalen för företagets webbplats - även när de är på språng.

Applikationen hämtar och presenterar information om måluppfyllelse, e-handel och kampanjer från Google Analytics. "Tanken med Analyze This! är att den information som är direkt kopplad till företagets intäkter ska vara lättillgänglig. Vi har ingen ambition att visa allt. Istället vill vi underlätta för stressade försäljningschefer och marknadschefer", säger Lars Johansson som jobbar med optimering av digitala tjänster på Mark Red. "Det finns andra appar som visar mycket mer data, men de är sällan gratis eller lättanvända. Vi fokuserar på det viktigaste och har gjort Analyze This! tillgänglig för alla genom att erbjuda den kostnadsfritt", tillägger Christoffer Luthman, webbanalytiker på Mark Red. Analyze This! finns för omgående nedladdning från Apples App Store. "Det känns mycket meningsfullt att ha varit med och utvecklat en produkt som kommer att vara till nytta för många", säger Roberto Vega som jobbar som utvecklare på Dropit. Pressrum: http://www.markred.se/mark-who-mark-red/better-business/press-room-for-analyze-this/ Mer information och nedladdning: http://analyzethisapp.com Om Mark Red: http://www.markred.se

Taggar: