Internationella toppnamn på talarlistan under Marknadschefsdagarna, 7-8 april

Tre internationella toppnamn inom marknadsföring och över 300 marknadschefer och beslutsfattare på plats i Göteborg. Det är dags för tredje upplagan av Marknadschefsdagarna som arrangeras av nätverket Marknadscheferna på Svenska Mässan i Göteborg, 7-8 april.
– I år är vi särskilt stolta över att kunna presentera tre framstående internationella talare, säger PeO Axelsson, grundare och vd för Marknadscheferna.

I år bjuds det på 15 talare under Marknadschefsdagarna varav tre internationella:

Francois Bourgoin är VD och kreativ chef på DDB i Bahrain och kommer att titta närmare på möjligheter som uppstår om vi låter intuition och känslor få en avgörande betydelse i beslutsfattandet.

Marialena Zinopolou är VD för DMA Global, ”The Digital Marketing Association” i Storbritannien. Hon kommer att beskriva nuvarande och framtida trender och hur de påverkar den digitala marknadsföringen.

Mary Lee Copeland kommer från USA men bor i Stockholm och är grundare av The (next level) Storytelling Academy, TNLSA. Hon kommer att lyfta betydelsen av ”story-telling” som det viktigaste för människor efter mat, kläder och tak över huvudet. Den digitala världen ger tillgång till massvis av historier, men många av dem saknar den känslomässiga koppling som förstärker intrycket av historien.

Under Marknadschefsdagarna beräknas det komma över 300 marknadschefer och andra beslutsfattare inom marknadsföring. Många ser nyttan i att investera i dessa två dagar för att få en bred uppdatering om det senaste inom marknadsföringsområdet och samtidigt utbyta erfarenheter med andra marknadsförare men också mediefolk, eftersom Mediedagarna pågår samtidigt.
– Vi ser att antalet utställare blir fler för varje år och att företag som varit med tidigare väljer att ha en monter i år igen. Det är ett tecken på att det lönat sig att synas lite extra under dessa dagar, säger PeO Axelsson.

– De internationella talarna kommer bland annat att väcka nya tankar kring digital marknadsföring och betydelsen av känslor. De här föreläsningarna tillsammans med övriga talare under Marknadschefsdagarna, kommer att uppdatera deltagarnas kunskaper inom hela marknadsföringsområdet så att de känner sig mer redo att ta sig an de möjligheter och utmaningar som finns, säger PeO Axelsson.

PeO Axelsson, vd Marknadscheferna Norden AB, tfn: 070-540 14 12
e-post: peo@marknadscheferna.se
Lars Sjögrell, pressansvarig Marknadscheferna, tfn: 070-269 53 00
e-post: lars.sjogrell@perspective.se
www.marknadscheferna.se

Marknadscheferna är Sveriges största nätverk för marknadschefer och marknadsansvariga – idag med över 3700 medlemmar i våra tre regioner; Stockholm/Mälardalen, Göteborg/Väst och Malmö/Syd.

Taggar: